پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن در مأیوس کردن مردم است، گفت: کلید واژه اصلی نقشه‌های دشمن و تمرکز جدی آنها در جهت ایجاد یاس در بین مردم از جمهوری اسلامی و آینده است و لذا این شرایط فرصت مناسبی است تا با مطالعه و ارزیابی صحیح، نسبت به امید آفرینی در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در ستاد برگزاری مراسم دهه فجر، با تاکید بر اینکه فضای جامعه درگیر جنگ روایت‌ها است، اظهار داشت: در این شرایط نقش و وظیفه افراد تأثیر گذار در جامعه بیشتر باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به جهاد تبیین، یادآور شد: این مسئله بسیار اساسی است که واقعیت‌ها به صورت صادقانه و البته با اثر گذاری، در جامعه و برای مردم تبیین شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه نیازمند به امید آفرینی نسبت به آینده است، گفت: برگزاری جلساتی همانند ایام الله دهه فجر و مناسبت‌های دیگر در جای خود بسیار خوب است، اما لازم است تا با تحلیلی واقع‌بینانه، میزان اثر گذاری در نحوه برگزاری مراسمات و نسبت به مخاطبان را مورد سنجش قرار دهیم.

وی افزود: در تمامی برنامه‌هایی که امسال قرار است برگزار شود می‌توان این سوال را پرسید که چه مقدار مخاطب به وسیله آن نسبت به آینده انقلاب و کشور امید پیدا می‌کند؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن در مأیوس کردن مردم است، مطرح کرد: کلید واژه اصلی نقشه‌های دشمن و تمرکز جدی آنها در جهت ایجاد یاس در بین مردم از جمهوری اسلامی و آینده است و لذا این شرایط فرصت مناسبی است تا با مطالعه و ارزیابی صحیح، نسبت به امید آفرینی در جامعه تلاش کنیم.

امیدواریم شاهد انقلابی در نحوه برگزاری جلسات باشیم

وی با بیان اینکه متأسفانه زمان بسیاری از جلسات به بیان گزارش سپری می‌شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم در نحوه برگزاری جلسات شاهد انقلابی باشیم و به جای آنکه تمام زمان جلسه را به بیان گزارش مشغول باشیم، با اعلام گزارشات به صورت مکتوب قبل از جلسه به اعضا، برنامه‌های تکمیلی در جلسه مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: کمیته‌ای باید موظف به تحلیل گزارشات باشد و با تجزیه و تحلیل محتوایی برنامه‌ها، اگر نقصی وجود داشته باشد برای رفع آن تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی از موارد چندین ساعت مدیران کل در جلساتی که شاید خروجی مناسبی نداشته باشد، حضور دارند، عنوان کرد: می‌توان نتیجه و آنچه را که در برخی از جلسات طولانی مطرح می‌شود را تنها در ده دقیقه بیان کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه برنامه‌های ارائه شده در این جلسات نیز باید مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: اگر به دنبال اثر گذاری در جامعه هستیم باید به آسیب‌شناسی و ارزیابی برنامه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: به طور مثال نسبت به ایام الله دهه فجر می‌توان این موضوع را مطرح کرد که آیا برنامه‌هایی که برای امسال پیش بینی شده با سال ۹۰ چه تفاوت‌هایی دارد و یا اینکه تأثیر این جلسات هماهنگی در بهتر برگزار شدن مراسم به چه نحو است.

امام جمعه همدان خواستار رفع مشکلات صوت در مراسم‌های عمومی در سطح شهر همدان شد و گفت: بحث صوت و مشکلات مربوط به آن یک اشکال اساسی و مطالبه عمومی است که باید نسبت به برطرف سازی آن اقدام شود.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، مطرح کرد: حماسه ۹ دی نشان داد که مردم در حمایت از اسلام و پاسداری از نظام و عقاید خودشان با هیچکس تعارف ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha