شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای داعیه و گفتمان جهانی است و کمتر کشوری می باشد که دارای گفتمان جهانی باشد، چرا که خود را در داعیه ایجاد نظم جهانی نمی بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ایمانی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در قم برگزار شد، با اشاره به راه اندازی تشکل مذهبی در المصطفی، گفت: مهمترین فعالیت این تشکل در ارتباط با مسائل مذهبی، قرآنی و... است که زیر نظر معاونت فرهنگی جامعة المصطفی فعالیت می کند.

رئیس جامعة المصطفی با بیان این که این نهاد از تجمیع دو سازمان مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان امور مدارس خارج کشور شکل گرفت و از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: الان المصطفی عضو شناخته شده اتحادیه های دانشگاه های جهان، اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام و اقیانوسیه و... است و در این اتحادیه عضویت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که در حال حاضر درجامعة المصطفی ۱۵۰ رشته و گرایش برای تربیت دانش پژوه، راه اندازی شده است، گفت: یکی از نقاط قوت المصطفی، اعطاء مدارک آن است که مورد تأیید وزارت علوم نظام جمهوری اسلامی است. در اینجا در کنار این نظام رشته ها، نظام سطوح علمیه ای هم وجود دارد و مدارک آن نیز رسمی حوزه است و در این بخش هم دانش پژوهانی از کشورهای مختلف حضور و مشغول تحصیل می باشند.

رئیس جامعة المصطفی افزود: عمده فعالیت های المصطفی در قم، بعد در نمایندگی المصطفی در مشهد، تبریز، گرجستان، ترکیه و به ویژه در تهران برای زیدی ها و... گرگان برای اهل سنت است. الان مذاهب اسلامی براساس اعتقادات خود البته همراه با وحدت و توجه به مسائل تقریبی در این نمایندگی حضور و مشغول تحصیل می باشند.

وی بیان داشت: در خارج کشور، جامعة المصطفی به صورت نمایندگی فعالیت دارد و مجوزها بر اساس فعالیت های حقوقی آن کشور اخذ شده است که در بعضی به صورت کالج، بعضی به صورت مراکز آموزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، گفت: یکی از بخش های مهم جامعة المصطفی، دانشگاه مجازی آن است و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانش پژوه می پذیرد.

رئیس المصطفی افزود: یکی از فعالیت های مهم که در جامعة المصطفی وجود دارد، آموزش زبان فارسی است. در این مسئله المصطفی صاحب سبک و دارای تجربه بسیار خوبی است و توانسته در گسترش زبان فارسی نقشی مهمی در دنیا ایفا کند.

وی بیان داشت: تعداد افراد آموزش دیده جامعة المصطفی بسیار زیاد است و این افراد به عنوان سرمایه فرهنگی المصطفی در دنیا به شمار می روند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: این در حالی است که آموزش زبان فارسی مقدمه‌ای برای ورود به المصطفی است و همین امر توانسته برای کشور و المصطفی بسیار پربرکت باشد.

رئیس جامعة المصطفی افزود: اما در مورد تفاهم ها بین دو مرکز، ما تأکید بر اجرایی شدن تفاهم نامه داریم و معتقدیم این دو مجموعه می توانند کامل کننده همدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارای داعیه و گفتمان جهانی است و کمتر کشوری می باشد که دارای گفتمان جهانی باشد، چرا که خود را در داعیه ایجاد نظم جهانی نمی بینند. اما ذات انقلاب با داعیه و گفتمان جهانی گره خورده است و این مسئله هم نیازمند همت بلند و افراد با اراده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha