شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: فتنه آن فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل را دشوار می‌سازد و عده‌ای را گمراه می‌کند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: یوم الله ۹ دی را باید گرامی داشت و از فراموش شدن این روز بزرگ تاریخی جلوگیری کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: این حماسه بزرگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز، نمایش معجزه الهی، قدرت فکری ملت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است، ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به‌هنگام مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: ۹ دی یوم‌اللهی که ملت ایران در این روز تحت عنایات الهی و هدایت‌های ائمه اطهار علیهم السلام و خصوصاً حضرت امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساخت.

حجت الاسلام حکیمی فر بیان کرد: دستیابی به‌فهم و درک درست از عظمت کار ملت ایران در تقابل با فتنه سال ۱۳۸۸ یکی از ابعاد راهبرد حفظ حافظه تاریخی ملی و ابعاد مهم جهاد تبیین است (الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ)

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در ادامه سخنان خود عنوان داشت: مقام معظم رهبری بارها کلمه فتنه را برای حوادث سال ۸۸ به‌کار برده‌اند، معظم‌له در دیدار مردم اصفهان در تاریخ ۲۶ آبان ۸۹ می‌فرمایند: «در سال گذشته (۸۸) ملت ایران از یک امتحان عبور کرد، از یک فتنه عبور کرد.»

این استاد حوزه تصریح کرد: در آیه «الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ» (بقره: ۱۹۱) فتنه از قتل بدتر معرفی شده است، این فتنه، یعنی اینکه افرادی، گروه‌ها یا جریان‌هایی، کاری را انجام دهند و فضاهایی را ایجاد کنند که مردم در دین خود شک کنند، مضطرب شوند و نتوانند تشخیص دهند که اعتقادات حق و صحیح کدام است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار خاطرنشان کرد: وقتی کسی کشته می‌شود، اگر مؤمن باشد به‌بهشت می‌رود و اگر غیرمؤمن باشد به‌جهنم می‌رود، اما اگر مؤمنی دینش مورد فتنه واقع شد و ایمانش را از دست داد، دیگر اهل نجات نیست و مسلماً این ضرورتش بیش از کشتن اوست. بنابراین فتنه آن فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل را دشوار می‌سازد و عده‌ای را گمراه می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha