پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فاطمیه

حوزه/ محترم گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای آمادگی برای انقلاب مهدوی است و اساساً مهدی باوری، بدون شناخت حضرت فاطمه (س) مقدور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، خانم فاطمه محترم، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه فاطمیه نقطه اوج دعا برای ظهور امام زمان (عج) است، اظهار داشت: اوج فریاد خواهی در این ایام فاطمیه بوده است و اهداف مهدوی همان اهداف فاطمی و سلوک حضرت نیز همان سلوک حضرت زهرا (س) است و اساساً مهدی باوری، بدون شناخت حضرت فاطمه (س) مقدور نیست.

وی ادامه داد: در روایات متعددی نسبت حضرت مهدی (عج) به حضرت فاطمه (س) نسبت می‌دهند و شاید یکی از دلایل و اسرار آن شباهت امام زمان به مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: حضرت زهرا (س) بقیة النبوة است، و زمانی که حضرت خطبه فدکیه را خواندند امیرالمؤمنین دختر پیامبر را به این نام خطاب کردند و یکی از صفات امام عصر (عج) نیز بقیة الله و بقیة النبوة است.

وی مظلومیت را یکی دیگر از شبهات امام عصر (عج) به حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: در زیارت نامه حضرت زهرا (س) به مظلومیت ایشان اشاره شده است و شبیه این تعابیر را در مورد امام زمان (عج) نیز داریم و شاید مهم‌ترین وجه شباهت این دو بزرگوار نداشتن بیعت هیچ فردی بر ذمّه آن هاست.

محترم اظهار کرد: حضرت زهرا (س) بدون تقیه و بدون اینکه بیعت کسی بر گردنش باشد، تمام مصائب را به دوش کشید تا جامعه را به مسیر اصلی اش بازگرداند و اساساً دلیل غیبت امام زمان (عج) نیز همین است تا بیعت هیچ فردی بر گردن ایشان نباشد لذا شاید اینکه ایشان را مهدی فاطمه (س) می‌نامند از سر همین شباهت باشد.

وی اضافه کرد: بعد از آن تلاشی که حضرت زهرا (س) برای هدایت مردم و برگرداندن خلافت به امیرالمومنین علی (ع) کرد، و مورد بی مهری و ستم قرار گرفت، از مردم فاصله گرفت و در خانه مشغول عزاداری و گریه بر فقدان پدر شد، امّا مردم مدینه باز هم حضرت را مورد بی لطفی قرار داده و کثرت گریه‌های حضرت بر پدر خود نزد امام علی (ع) گلایه کردند تا حضرت مجبور شد از مدینه خارج شده و کنار قبور شهدا گریه کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حضرت مهدی (عج) نیز از هنگام ولادت، از مردم و به ویژه ستمگران، مخفی بودند و در آغاز ولادت، فقط بعضی از شیعیان خاص موفق به دیدار آن حضرت شدند، در زمان غیبت صغری امکان ملاقات شیعیان بسیار محدودتر شد و در زمان غیبت کبری به اوج خود رسید و این مصیبت بسیار بزرگ برای مردم زمانه است.

وی گفت: حضرت زهرا (س) با گریه‌ها و خطبه‌های خود گام به گام مردم را به ولایت دعوت می‌کرد و به آنها می‌فهماند مضطرّ به ولی هستند که منصوب خداست و اگر از ولایت جدا شوند به سو ء العاقبة مبتلا خواهند شد.

محترم اضافه کرد: حضرت زهرا (س) هم ولی خدا را یاری کردند و هم جان مبارکشان را در این یاری و دفاع ایثار نموده و به شهادت رسیدند و حضرت زهرا (س) الگویی کامل برای منتظران در یاری و همراهی امام زمان (عج) هستند.

وی افزود: بهترین کار در این ایام الگوگیری از فاطمه زهرا (س) در بحث دفاع از ولایت و انتظار است و می‌توان گفت فاطمیه مقدمه انقلاب مهدوی است و عزاداری‌های فاطمیه به انتظار راستین و زمینه ساز کمک می‌کند، سیره حضرت (س) در این دوران بهترین الگو برای سبکی مهدوی است.


استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی بیان کرد: حضرت زهرا (س) با حضور اجتماعی و رعایت موازین شرعی آن خطبه تاریخی را ایراد و با استدلال‌های محکم در اثبات ولایت و رد غاصبان این حق الهی، سخن گفتند، در حمله به خانه امیرمومنان (ع)، امام زمان شأن را یاری و دست حسنین علیهماالسلام را گرفته و به در خانه انصار و مهاجر رفته و برای امیرمومنان (ع) طلب کمک و همراهی می‌کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha