پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عباد

حوزه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: قرار گرفتن بعضی از مدارس علمیه در بازار کاملاً حساب شده بوده است و نشان دهنده آن است که بازار به عنوان یکی از پشتوانه‌های حوزه است؛ متأسفانه امروز رابطه ما و بازار گسسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، صبح امروز در اجلاسیه مسئولان موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه که به میزبانی حوزه علمیه استان هرمزگان، در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: نگاهی گذرا به تاریخ به ما می‌فهماند که مردم همیشه از حوزه علمیه حمایت کرده‌اند. این حمایت در چند قالب می‌گنجد که مورد اول آن پرداخت وجوهات است که از این طریق مراجع عظام تقلید حوزه‌ها را اداره می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: قالب دیگر حمایت‌های مردم «وقف» بوده است و با وقف حوزه‌های علمیه اداره شده اند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: اگر به شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان و… توجه کنید می‌بینید که موقعیت مکانی حوزه علمیه، مشرِف به بازار بوده است و تجار و بازاریان ارتباط تنگاتنگی در دوره‌های مختلف با حوزه داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: قرار گرفتن بعضی از مدارس علمیه در بازار کاملاً حساب شده بوده است و نشان دهنده آ ن است که بازار به عنوان یکی از پشتوانه‌های حوزه است؛ متأسفانه امروز رابطه ما و بازار گسسته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: در گذشته مسجد هم در دل بازار بود و امروز این مسئله نادیده گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه‌های علمیه، گفت: ما می‌خواهیم منابعی را درست کنیم به نام منابع پایدار که زیاد تحت تأثیر تکان‌های اقتصادی قرار نگیرد، منابع پایدار باید کمترین تأثیر را از تورم اقتصادی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که نگاه‌های اجتماعی به حوزه علمیه منفی نشود؛ در هر استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، هر مدرسه می‌تواند با استفاده از مکان‌های بلا استفاده، مکانی برای درآمدزایی حوزه علمیه به وجود بیاورد.

انتخاب پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha