پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / نشست های امروز ائمه جمعه استان همدان

حوزه / امام جمعه فامنین گفت: ایران بزرگترین خطر برای استکبار و استعمار است و دشمن این موضوع را به خوبی متوجه شده و لذا تمام تلاش خود را معطوف به ضربه زدن به انقلاب کرده است.

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه فامنین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند "مردم در ۹ دی از پیچ خطرناک و فتنه عظیمی عبور کردند"، اظهار داشت: آنچه در رابطه با سالروز حماسه ۹ دی بسیار ضروری است، مطالعه صحیح تاریخ و تحلیل درست مباحث و رویدادها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دقت کافی در این امر نداشته باشیم، توانایی تبیین درست نیز نخواهیم داشت، گفت: از آنجایی که تمام منافع مستکبران عالم با انقلاب اسلامی در تعارض بود، بنابراین از روز اول انقلاب تا به امروز غرب و استکبار جهانی با جمهوری اسلامی دشمنی و تقابل داشته و دارند.

امام جمعه فامنین با اشاره به راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی در بسیاری از کشورهای دنیا از سال ۱۹۹۸ توسط غرب، یادآور شد: دشمن با این تصور که می‌تواند ادامه این سونامی را در ایران اجرایی کند و بوسیله خود مردم، از داخل به کشور ضربه بزند، فتنه ۸۸ را در داخل ایران اجرا کرد.

وی با بیان اینکه سیاست دشمن بر اساس نظریه روباه پیر که همان "اختلاف بینداز و حکومت کن" می‌باشد، مطرح کرد: دشمن ملت ایران را به درستی نشناخته بود و نمی‌دانست که ریشه این انقلاب و نظام با دستان خود این مردم تنومند شده و هیچ گاه نمی‌توانند ادامه نقشه انقلاب‌های رنگی را در ایران ادامه دهند.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر اینکه مردم یکی از مؤلفه‌های اصلی انقلاب بودند و هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از خود مردم و از جنس مردم بوده و این مردم بودند که با گذشتن از جان خود با رهبری‌های حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و این نکته‌ای است که باید به درستی بیان و تبیین شود.

تمام هم و غم آمریکا، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران است

وی افزود: باید مراقب باشیم تا تاریخ با روتوش و یا به نحوی که قسمتی از آن بزرگ و قسمتی کوچک باشد جلو داده نشود، بلکه باید واقعیت‌ها و حقایق را به درستی گفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فامنین با بیان اینکه اگر شرایط کشور خوب بود، مردم از جان خود برای پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌گذشتند، خاطر نشان کرد: انقلاب در سایه اتحاد و انسجام ملت به پیروزی رسید و با همین انسجام بود که در هشت سال دفاع مقدس، جمهوری اسلامی در برابر ابر قدرت‌های جهان با دستان بسته ایستادگی و مقاومت کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام مردم در سایه ولایت فقیه شکل گرفت، گفت: انقلاب اسلامی تنها مختص به جمهوری اسلامی نیست و در طول سال‌های گذشته به نقاط مختلف صادر شده و لذا انقلاب‌هایی که در بسیاری از کشورهای منطقه رخ داد نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: نقطه جغرافیایی ایران نیز تنها در داخل خاک ایران نیست و تا دل آمریکا و آفریقا نفوذ کرده و اینها تأکیدی بر عظمت و عزت جمهوری اسلامی است که به دستان جوانان این آب و خاک محقق شده است.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های او است، اظهار داشت: ایران بزرگترین خطر برای استکبار و استعمار است و دشمن این موضوع را به خوبی متوجه شده و لذا تمام تلاش خود را معطوف به ضربه زدن به انقلاب کرده است.

چرا نمی‌توانیم دستاوردهای عظیم انقلاب را به درستی منعکس کنیم

عضو شورای حوزه استان در ادامه با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا جوانان را از انقلاب و آینده کشور ناامید کند و کشور را ناکار آمد معرفی کند، عنوان کرد: امروز لازم است تا به فرمایشات مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه جامه عمل بپوشانیم و دستاوردهای نظام و انقلاب را منعکس کنیم.

وی با اشاره به اینکه رزمایش پیامبر اعظم (ص) نمایشی از دستاوردهای عظیم جوانان کشور بود، گفت: این سوال را باید پاسخ دهیم که چرا نمی‌توانیم این دستاوردهای عظیم را به درستی منعکس کنیم و اجازه می‌دهیم تا ادبیات ما را دشمنان ترسیم کنند؟

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه، یادآور شد: اگر بتوانیم تاریخ را به درستی و آن طور که هست بیان کنیم، قطعاً برداشت مثبتی نیز برای جامعه و خصوصاً جوانان به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha