سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سجادی

حجت الاسلام سجادی با اشاره به فعالیت‌های متنوع اجتماعی و میدانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بر این اساس برای تعیین موضوع پایان نامه‌های دانشجویان دانشکده با دفتر وارد تعامل علمی شدیم تا پایان نامه‌های دانشجویان هم کاربردی هم و در مسیر کمک به حل مسائل و موضوعات جامعه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان دیدار و پیرامون ظرفیت‌های این دو مجموعه به منظور هم افزایی بیشتر و انجام فعالیت‌های علمی فرهنگی مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدا، حجت الاسلام سید احمد سجادی رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان با بیان اینکه ۱۷ دانشکده علوم قرآنی در کشور وجود دارد، گفت: کل دانشگاه با تقلیل دانشجویی که پیدا کرده است، حدود ۷ هزار دانشجو دارد و امروز حدود ۳۰۰ دانشجو فقط در دانشکده علوم قرآنی اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه افزود: یکی از دانشکده‌هایی که در مقطع ارشد نیز دانشجو می‌پذیرد اصفهان است، دانشکده اصفهان در میان دانشکده‌های علوم قرآنی کشور دارای رتبه اول است و با قم که دانشکده مرکزی است برابری می‌کند، در المپیاد رشته‌های معارفی ۵ نفر از میان ۲۵ شرکت کننده از دانشکده علوم قرآنی بوده‌اند که دو نفر از ۱۵ رتبه نخست از اصفهان بودند.

حجت الاسلام سجادی خاطرنشان کرد: چهار نفر به عنوان هیأت علمی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و تا ۴۰ نفر اساتید مدعو در دانشگاه داشته‌ایم و فعلاً این میزان به پایین‌ترین حد رسیده است، استفاده از بهترین اساتید برای تدریس در دانشکده از مهمترین اقداماتی است که به آن توجه شده است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار این دانشکده اشاره کرد و گفت: در زمینه تهیه و تدوین پایان‌نامه‌ها امکان تعاملات بسیار خوبی میان دانشجویان، دانشکده و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان وجود دارد، اکنون ۱۱۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم قرآنی در حال تحصیل یا در حال تدوین پایان‌نامه هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید همه فعالیت‌های دانشجو یا طلبه را خلاصه به نوشتن کرد، بلکه باید به استعدادهای مختلف جوانان توجه داشته باشیم و از همه ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم.

حجت الاسلام سجادی تصریح کرد: با توجه به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد حوزوی است که دارای فعالیت‌های متنوع اجتماعی و میدانی است بر آن شدیم تا برای تعیین موضوع پایان نامه‌های دانشجویان دانشکده با دفتر وارد تعامل علمی شویم تا پایان نامه‌های دانشجویان هم کاربردی باشد و در مسیر کمک به حل مسائل و موضوعات جامعه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha