سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سلیمانی

حوزه / سلیمانی گفت: تعبد زمانی معنا پیدا می‌کند که در پرتو اطاعت از ولی فقیه باشد؛ شهید سلیمانی تظاهر به اطاعت از ولی فقیه نمی‌کرد و حقیقتاً به آن اعتقاد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محسن سلیمانی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: اولین شاخصه شهید سلیمانی این بود که نگاه توحیدی داشت و خداوند را به معنای حقیقی خالق هستی می‌دانست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای هیچ چیز چون انسان، عقل و جامعه و… جز خداوند اصالت قائل نبود، گفت: آن شهید از حیث مذهبی فردی متشرع و متعبد بود.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: تعبد زمانی معنا پیدا می‌کند که در پرتو اطاعت از ولی فقیه باشد؛ شهید سلیمانی تظاهر به اطاعت از ولی فقیه نمی‌کرد و حقیقتاً به آ ن اعتقاد داشت.

نگاه شهید سلیمانی در حوزه سیاسی، جهان شمول بود

وی افزود: شهید سلیمانی در حوزه اجتماعی، مهمترین کار خود را خدمت به خلق تعریف کرده بود و آن را عبادت می‌دانست، اما هیچ گاه به خلق اصالت نداد.

سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی در حوزه سیاسی، دارای یک نگاه جهان شمول برگرفته از تفکر توحیدی بود و مرزبندی قطعی با استکبار و صهیونیست جهانی داشت.

وی ابراز کرد: درگیری بین ظالم و مظلوم، حق و باطل تا قیامِ قیامت برقرار است و مرزبندی نظام الهی با نظام طاغوت تا آخر جهان هست چون خداوند اینگونه خواسته است، بر این اساس هیچگاه صلح ما با نظام سلطه برقرار نمی‌شود، البته نظام سلطه منظور مردم آمریکا و اروپا نیست.

استاد دانشگاه تهران اذعان کرد: امروز به جای بحث بر سر حاکم جهان، موضوع حاکمیت مطرح است، چراکه حاکمیت برگرفته از استراتژی، اندیشه و تفکر است.

وی متذکر شد: پیام ما برای کل جهان در نظام انسانی صلح است، ولی هیچ گاه صلحی با نظام سلطه نخواهیم داشت. توافق بین ما و نظام سلطه در مقام استراتژی برقرار نمی‌شود و اگر توافق کوتاه مدتی برقرار شد، توافق تاکتیکی خواهد بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: چون نظام تفکری ما بر مبنای حق و نظام الهی و نظام تفکری جبهه سلطه بر مبنای طاغوت و استکبار است، بنابراین زمان صلح این دو با یکدیگر یعنی زمان مرگ یکی از آنها فرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز میز مذاکره صورتی ظاهری است و اصلاً مذاکره بر مبنای مؤلفه‌های قدرت است، تصریح کرد: دشمن نظام انقلاب و اسلام فقط و فقط زبان زور را متوجه می‌شود و از این بابت شاهد عقب نشینی اخیر غرب از مواضع خویش پس از مانور نظامی سپاه هستیم.

استاد سیاسی دانشگاه یادآور شد: نگاه شهید سلیمانی در برابر گروه‌ها و فرق، مدارا مآبانه بود، البته تا جایی که گروه‌ها ضد انقلاب نشوند و در تقابل با نظام برنیایند.

وی بیان کرد: در حوزه نظامی، شهید سلیمانی یک استراتژیست به تمام معنا بود و این حقیقت را در مقام عمل به اثبات رسانید، شهید سلیمانی ملتزم به ندای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس تفکر جهان شمول بود و لذا خود را فریادرس هر مظلومی در سراسر جهان می‌دانست.

بزرگترین مشکل رؤسای جمهور گذشته، خود را تئوریسین دانستن بود نه خادم ملت

سلیمانی عنوان کرد: شهید سلیمانی با این همه ویژگی و توانمندی خود را سرباز ولایت فقیه معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: از مشکلات رؤسای جمهور دوره‌های قبل که حاصل آن مشکلات امروز شده، این بود که خود را تئوریسین می‌دانستند، در حالی که تنها تئوریسین انقلاب باید ولایت فقیه باشد و در این نظام، رئیس جمهور فقط برای خدمت به مردم در این جایگاه باید قرار می‌گیرد.

کارشناس سیاسی توضیح داد: وقتی رئیس جمهور به جای خادم بودن خود را تئوریسین بداند، مشکلات ناشی از دوگانگی دیدگاه در مسیر انقلاب پیش می‌آید و زمینه ساز انحرافات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه تئوریسین انقلاب و اسلام این است که بدانند انقلاب و اسلام چه می‌خواهد و هم چه نمی‌خواهد، تشریح کرد: دومین مشکل رؤسای جمهور قبلی این بود که آیت الله العظمی خامنه‌ای را فقط به معنای رهبری در چارچوب نظام سیاسی نه در جایگاه ولایت فقیه و لزوم اطاعت همه جانبه از آن، قبول داشتند.

اولین گام مؤثر دولت سیزدهم، تقلیل دغدغه مردم از جان و نان، فقط به نان است

سلیمانی گفت: این تفاوت دیدگاه تا جایی پیش رفت که برخی از رؤسای جمهور قبلی، امروز علناً بر طبل مخالفت با ولایت فقیه می‌زنند، اما رئیس جمهور دولت سیزدهم تفاوت‌های چشمگیری با گذشتگان دارد و آن هم اینکه رهبری را در مقام ولی فقیه دانسته و ثانیاً خود را سرباز ولایت و خادم مردم می‌داند.

وی متذکر شد: امروز جبهه لیبرال و اشرافی‌گری کشور با همه ابزار قدرت و ثروت بسیج شده‌اند تا کمر تفکر انقلابی و نماد و تبلور آن، یعنی دولت سیزدهم را در خدمت به مردم بشکنند.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: اولین گام مؤثر دولت سیزدهم این بود که سطح دغدغه مندی مردم ایران را از جان به نان تقلیل داد؛ چرا که در دولت قبل مهمترین دغدغه ذهنی مردم جان و نان بود و امروز فقط نان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha