دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست

حوزه/نشست هم اندیشی کمیته امداد و تبلیغات تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زکات با حضور مسئولان کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشستی میان مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون پشتیبانی تبلیغات اسلامی کشور با مدیر و معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جمع‌آوری زکات برگزار شد.

مسعود مثنوی با بیان اینکه، هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت روحانیون مستقر برای جمع‌آوری زکات استفاده کنیم، اظهار کرد: خوشبختانه مردم استقبال خوبی در رابطه با جمع‌آوری زکات دارند، اما همچنان نیازمند تلاش جدی در این زمینه هستیم.

معاون پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌های استان روحانیون مستقر، ضمن همکاری به طور مستقیم رابط زکات با مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

مثنوی بیان کرد: با دبیرخانه زکات و روحانیون مستقر به طور مرتب در ارتباط هستیم تا بتوانیم بحث زکات را احصاء کنیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در بحث فعالیت‌های فرهنگی‌، اجتماعی و قرآنی در مجموعه‌ی کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود دارد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات در زمینه‌های فعالیت‌های قرآنی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد که تقاضامندیم در زمینه فرهنگی نیز این ارتباط خوب صورت بگیرد.

مثنوی یادآور شد: سازمان تبلیغات این آمادگی را دارد تا در زمینه فرهنگی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک در طول سال با مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان داشته باشیم.

پرداخت زکات بیش از هر چیز به فرهنگ سازی نیاز دارد

محمد روح‌الامینی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی هم گفت: میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات تفاهم‌نامه‌ها و روابط خوبی با موضوعات محوری صورت گرفته است و تعامل میان این دو نهاد وجود دارد که باید در سطح استان‌ها نیز این موضوع ساری و جاری شود.

وی بیان کرد: در دوران کرونا که برخی فعالیت‌ها مانند اردوهای مشهد مقدس به تعویق و تأخیر افتاده. سازمان تبلیغات ظرفیت تأمین محتوا و برنامه‌ریزی فعالیت‌های متناسب با ذی‌نفعان، مخاطبان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در برخی از موضوعات مانند فعالیت‌های فرهنگی که ممکن است هدف اصلی کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) نباشند سازمان تبلیغات آمادگی دارد تا در این زمینه بسته‌های محتوایی و متنوع‌تری ارائه دهد.

روح‌الامینی تاکید کرد: سازمان تبلیغات کشور آمادگی دارد تا در زمینه بسیاری از موضوعات که دغدغه مشترک دو نهاد است با روش‌های جدید و محتواهای متناسب با نسل جدید اقدامات و همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر چه انتظار همکاری مسئولین در همه نهادها و سازمان‌ها وجود دارد اما در سازمان‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته‌امداد امام خمینی (ره) که حکم رئیس مستقیم توسط مقام معظم رهبری صادر می‌شود توقعات بیشتر در زمینه همکاری و هم‌افزایی است، انتظار می‌رود این موضوع در حیطه استانی و شهرستانی نیز ساری و جاری شود.

ارتباط تنگاتنگ کمیته امداد و تبلیغات در زمینه جمع‌آوری زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هم گفت‌: این استان در زمینه پرداخت زکات همیشه جز پنج استان برتر کشور است‌.

قباد مبشری افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارتباط صمیمی و تنگاتنگی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد، به گونه‌ای که احساس نمی‌کنیم این دو اداره جداگانه هستند و انگیزه و آمادگی همکاری و هماهنگی در همه زمینه‌ها را داریم.

وی بیان کرد: قریب به ۱۱۲ هزار نفر از استان که حدود ۴۷ هزار خانواده و یک هفتم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) هستند که متأسفانه همچنان در حال افزایش هستند و این موضوع در جامعه اسلامی ما خبر خوبی نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت‌: بسته‌های حمایتی، مستمری، درمان، کمک‌های مالی، جهیزیه فرزندان، آموزش فرزندان، مسکن و غیره از جمله خدماتی هستند که به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

قباد مبشری ادامه داد: هم اکنون قریب به ۱۳۰۰ فقره مسکن در حال ساخت داریم که سالانه افزون بر هزار فقره مسکن علاوه بر تعمیرات و ساخت سرویس‌های بهداشتی، می‌سازیم. قریب به هشت هزار مسکن تا کنون ساخته شده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که حمایت‌های کمیته امداد امام‌خمینی (ره) نمی‌تواند از خانواده‌های تحت پوشش تا همیشه ادامه داشته باشد چرا که متقاضیان جدید و پشت نوبت هستند چند سالی است که به طور جدی در حال فعالیت و خدمت‌رسانی در زمینه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: می‌توان گفت بیشترین فعالیت در اشتغال را کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور انجام داده است. به طوری که طی سال جاری بیش از ۴ هزار طرح اشتغال‌زایی در استان اقدام شده است البته اشتغال‌زایی به صورت خانگی است و در واقع برای افراد افزایش درآمد دارد.

مبشری خاطرنشان کرد: اقدامات مختلفی در زمینه‌های مختلف دیگر مانند حوزه فرهنگی صورت گرفته است به گونه‌ای که حدوداً ۱۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان استفاده می‌کنند. عموماً کار فرهنگی ما به جهت همین تعداد زیاد در حوزه دانشجویی و دانش‌آموزی قرار گرفته است، اگرچه کارهای دیگری مانند آگاه‌سازی، افزایش ارتقا بینش و افزایش مسائل فرهنگی است.

وی ادامه داد: قبل از کرونا اقدامات خوبی در زمینه اردوهای زیارتی داشتیم به طوری که هزینه‌های بیش از سه هزار نفر را برای پیاده‌روی اربعین در استان فراهم کردیم به طوری که دومین استان در سطح کشور بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اردوهای زیارتی حرم امام رضا (ع) را نیز داشتیم که هم‌اکنون تحت‌الشعاع بحث کرونا قرار گرفته‌اند.

مبشری گفت: در زمینه آگاه‌سازی و ارتقا نیز برنامه‌هایی را برای دانش‌آموزان و زنان جامعه هدف داریم که البته تحت‌الشعاع تعداد زیاد دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی افزود: متأسفانه تهاجم فرهنگی در قشر تحت پوشش و مستضعفان بیشتر و از طرفی تأثیرپذیری فرهنگی در این افراد نیز بیشتر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتباراتی که در زمینه فرهنگی داریم بیشتر خرج تحصیل و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان می‌شود اما تلاش می‌شود در زمینه ارتقا مسائل فرهنگی نیز بیشتر کار کنیم.

مبشری عنوان کرد: بحث دیگر که موضوعی مفید و مؤثر است بحث زکات است اگرچه دبیرخانه زکات خود مجزا است اما کمیته‌امداد امام خمینی (ره) نیز با همکاری همه نهادها هرساله کارهای زکات را انجام می‌دهیم در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها ما روحانی زکات داریم بخشی از این روحانیون همان روحانیون مستقر از طرف سازمان تبلیغات اسلامی هستند و به صورت افتخاری در زمینه زکات در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در بحث پرداخت زکات، استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه جز پنج استان برتر کشور است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha