دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علیپور

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین علیپور گفت: رمز ماندگاریِ شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن حججی و … این است که نیّتشان برای خدا بود، برای خدا می‌شنیدند و برای خدا می‌دیدند و اقدام می‌کردند، لذا اگر کسی برای خدا باشد، خدا مشتریِ دست به نقد اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، روز چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه مهدویه رشت، گفت: مؤمن کسی است که با کارهای مفید وقتش را پر می‌کند و برای زندگی برنامه‌ریزی دارد؛ برنامه‌ریزی که کارساز باشد و رستگاری و عاقبت بخیری در آن لحاظ شده باشد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: مرحوم حاج آقا حسین قمی یکی از علمای بزرگ روزی خواست به مسافرت برود، دیدند شاگرد خود را نیز به همراه می‌برد، سوال کردند: برای چه او را به همراه خود می‌بری؟ پاسخ داد: برای اینکه با او مباحثه کنم، و از وظایف طلبگی خود دور نشوم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به طرف خدا رشد کنیم باید یک برنامه ملموس داشته باشیم که ما را به طرف خدا حرکت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور افزود: رمز ماندگاریِ شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن حججی و… این است که نیّتشان برای خدا بود، برای خدا می‌شنیدند و برای خدا می‌دیدند و اقدام می‌کردند، لذا اگر کسی برای خدا باشد، خدا مشتریِ دست به نقد اوست. «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» سوره توبه آیه ۱۱۱

مدیر حوزه علمیه استان گیلان در پایان گفت: اگر انسان خودش را برای خدا زیبا کند، خلق خدا هم انسان را می‌پسندد، لذا برای اینکه بتواند خودش را برای خدا زیبا کند، اول باید نمازش را زیبا کند، یعنی ارتباط خودش را با خدا درست و زیبا کند.

انتهای پیام

خبرنگار: علی محسنی

خدا مشتری دست به نقد مومن است

خدا مشتری دست به نقد مومن است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha