جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ جلسه بصیرتی و پرسش و پاسخ با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین روان بخش

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان بخش، گفت: باید تمام شبهاتی که نسل جوان ما را تهدید می‌کند بر اساس یک منطق اولویت‌دار شناسایی و به آن شبهات پاسخ درست و عقلانی دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان بخش، عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، در جلسه بصیرتی اساتید مدارس علمیه اهواز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، اظهار داشت: اسلام یک دین منطقی و عقلانی است به همین دلیل اگر یک نفر مسلمان شود آن یک نفر مبلغ اسلام می‌شود و صدها نفر را با خود مسلمان می‌کند.

وی افزود: دشمنان می‌دانند که اگر اسلام واقعی درست بر مردم عرضه شود جاذبه‌ی زیادی دارد و مردم جهان جذب اسلام می‌شوند؛ ازاین‌رو اسلام بدلی را به مردم جهان عرضه کردند تا مردم از اسلام زده شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان بخش، خاطرنشان کرد: اسلام منطق قوی و عقلانی دارد و اگر ما بتوانیم آن را درست برای مردم تبیین کنیم همه‌ی مردم دنیا به سمت اسلام می‌آیند و این‌گونه می‌توانیم مردم را هدایت کنیم؛ ازاین‌رو وظیفه‌ی من و شما در مسئله‌ی جهاد تبیین بسیار سنگین است.

وی، با بیان اینکه لازمه نبرد در جنگ روایت‌ها "تبیین حقایق" است، گفت: لازمه جهاد تبیین این است که ما معلومات خود را از طریق مطالعه‌ی کتب بزرگانی چون علامه شهید مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی، بالابرده و بینش سیاسی خود را تقویت کنیم تا بتوانیم مجاهدان واقعی عرصه‌ی جهاد تبیین باشیم.

هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در پایان با اشاره به شبهاتی که امروزه در جامعه مطرح می‌شود، بیان داشت: شبهاتی که امروز در جامعه مطرح می‌شود و بسیاری از جوانان را از مسیر درست منحرف می‌کند به ضعف ما برمی‌گردد اگر ما قوی شویم و تمام شبهاتی که نسل جوان ما را تهدید می‌کند بر اساس یک منطق اولویت‌دار شناسایی و به آن شبهات پاسخ درست و عقلانی دهیم دیگر جوانان ما گمراه نمی‌شوند.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha