جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه نهبندان

حوزه/امام جمعه نهبندان با اشاره به پیام‌های حماسه ۹ دی با تاکید بر این مهم که تبعیت از ولی فقیه مهم‌ترین پیام این حماسه بود، گفت: در رویدادهای مختلفی همچون فتنه‌های اول انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی، و بعدها در فتنه سال ۸۸ این تبعیت و پیروی مردم از بیانات حضرت امام (ره) و رهبری بود که توانست کشور را از این همه مشکلات و توطئه‌ها نجات دهد.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ۹ دی، اظهار کرد :۹ دی روز بصیرت، دشمن‌شناسی و تجدید میثاق امت با رهبری است و در این روز، ملت شریف ایران با حضور حماسی و پرشور خودشان اوج بصیرت خویش را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان این‌که نهم دی ماه روح تازه‌ای به انقلاب اسلامی دمید، تصریح کرد: این روز بزرگ، یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

امام جمعه نهبندان با بیان این‌که ۹ دی روزی است که ملت ایران با ولایت و آرمان‌های امام (ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که حماسه ۹ دی ضامن بقای و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به فتنه ۸۸، ابراز کرد: از هشت ماه قبل از ۹ دی سال ۸۸، دشمنان خارجی با کمک عوامل داخلی‌شان در کشور به ایجاد توطئه‌هایی در کشور پرداختند که اگر هوشیاری و بصیرت ملت ایران نبود و مردم شریف ایران پشتیبان نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی نبودند، مشخص نبود که سرنوشت کشورمان به کجا برسد.

وی با تاکید بر این نکته که در تاریخ انقلاب اسلامی روزی به عظمت ۹ دی کمتر دیده می‌شود، تبیین کرد: به همین دلیل بایستی همه ابعاد و جوانب آن به دقت مورد مطالعه و برای نسل جوان بازگو و تبیین شود.

امام جمعه نهبندان از روز حماسی ۹ دی ماه به عنوان یک "یوم‌الله" یاد کرد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری ۹ دی در تاریخ ماندگار شد و نقشه‌ها و خواب‌های استکبار جهانی و بدخواهان نظام دینی با حضور اقیانوسی مردم در کف خیابان‌ها بی‌تعبیر باقی ماند.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به پیام‌های حماسه ۹ دی با تاکید بر این مهم که تبعیت از ولی فقیه مهم‌ترین پیام این حماسه بود، متذکر شد: در رویدادهای مختلفی همچون فتنه‌های اول انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی، و بعدها در فتنه سال ۸۸ این تبعیت و پیروی مردم از بیانات حضرت امام (ره) و رهبری بود که توانست کشور را از این همه مشکلات و توطئه‌ها نجات دهد. و این روحیه ولایتمداری باید در بین آحاد مردم تقویت شود.

وی ضمن اشاره به این‌که دود فتنه هر زمانی می‌تواند بلند شود، اظهار داشت: آنچه مسلم است آن است که جمعیتی که در ۹ دی ۸۸ قیام کردند نه تنها آتش فتنه را خاموش کردند بلکه دشمنان و کافران را ناامید کردند که انقلاب‌های مخملی و رنگین راه بیندازند و این از برکات ۹ دی بود.

امام جمعه نهبندان با اشاره به این‌که برای بزرگداشت ۹ دی برنامه‌های خوبی توسط نهادهای فرهنگی شهرستان نهبندان خصوصاً شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در روز ۹ دی ماه سال جاری، از ساعت ۹ تا ۱۱ تجمع مردمی در کنار شهدای گمنام شهرستان نهبندان خواهیم داشت و در قالب این تجمع، باری دیگر مردم شریف نهبندان همچون سایر نقاط استان و کشور تجدید میثاق با آرمان‌های اسلام و انقلاب خواهند داشت.

حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: همچنین در روز نهم دی ماه سال جاری، سخنران ویژه برنامه بزرگداشت این روز بزرگ و به یادماندنی در شهرستان نهبندان؛ حجت الاسلام ناظری از راویان دفاع مقدس خواهند بود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha