چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ژورنال کلاب

حوزه/ ژورنال کلاب مقالات علمی با عنوان «مدرنیته، تغییر سبک زندگی و کاهش جمعیت در ایران» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم رمضانیان، در ژورنال کلاب برخط مقالات علمی با عنوان «مدرنیته، تغییر سبک زندگی و کاهش جمعیت در ایران» گفت: برای داشتن یک نقد خوب از مقاله باید اشراف کامل نسبت به محتوا وجود داشته باشد و نویسنده‌ی مقالات وجود داشته باشد و در همین راستا به شرح موضوع مقاله، مدرنیته، غرب گرایی و سبک زندگی اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: این مقاله از جهت نویسنده معتبر بوده و موضوعی خوب و مبتلابه را انتخاب کرده است و ارجاعات دقیق، مفهوم شناسی خوب، مطالب مفید، متصل بودن مطالب از محاسن این مقاله است. اما در کنار این محاسن مواردی وجود دارد که رفع این موارد موجب بهتر بودن این مقاله می‌شود.

رمضانیان اظهار کرد: عنوان مقاله کلی بوده و با آوردن قیدی در ابتدای عنوان مانند آثار، راهکارها، عوامل و… می‌توانست عنوان را جزئی و تبدیل به مسئله کند. این ایراد در چکیده به وضوح مشخص می‌شود زیرا محقق یک‌بار در تبیین موضوع نقش را مطرح کرده است که قصد دارد و یک‌بار دیگر بیان می‌کند که قصد دارد به آثار مدرنیته بر کاهش جمعیت بپردازد.

وی گفت: ایراد دیگر چکیده این است که در دو پاراگراف نوشته شده است در حالی که استاندارد در چکیده یک پاراگراف منسجم است. مقدمه نیز ایراد اتی دارد؛ اهمیت و ضرورت خلط شده است. تبیین مسئله گویا و کامل نیست؛ پیشینه نیز به درستی نوشته نشده است روش تحقیق و ساختار نیز در چکیده باید آورده شود. ایرادات متن تحقیق این است که مفهوم شناسی طولانی شده و در ادامه به مطالب غیر ضروری پرداخته است و همین مسئله باعث شده است که حجم تحقیق بالا رفته به ۳۰ صفحه برسد.

استاد حوزه در ادامه بررسی ژورنال کلاب گفت: ایراد نتیجه در این است که یافته‌ها به طور کامل مطرح نشده و محقق هیچ پیشنهاد موضوعی برای سایر محققین نداده است. ایراد فهرست منابع در عدم ذکر جلد کتب چند جلدی است همچنین کتب فارسی و عربی باید از هم تفکیک داده شود.

گفتنی است، ژورنال کلاب برخط مقاله علمی با عنوان: «مدرنیته، تغییر سبک زندگی و کاهش جمعیت در ایران» صبح امروز توسط گروه پژوهشی شهید سلیمانی شامل مدرسه الزهرا (س) فریدن، مدرسه الزهرا (س) نطنز، مدرسه ریحانه النبی (س) خور و بیابانک، مدرسه الزهرا (س) چادگان، مدرسه کریمه اهل بیت (ع) خوانسار، مدرسه زینب کبری (س) اردستان و مدرسه حضرت صدیقه (س) گلپایگان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha