شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
طیبی فر

حوزه / حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و سالگرد حماسه ۹ دی گفت: کسانی حضر ت علی (ع) را دوره کردند که روزی دور رسول الله بودند و در فتنه ۸۸ هم کسانی سران فتنه بودند که روزی دور امام(ره) سینه می زدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین طیبی فر، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: امروز سالگرد حماسه عظیم ۹ دی است که تقارن با ایام فاطمیه دارد.

وی با بیان اینکه امروز یادآور بصیرت مردم اصفهان است که در ۸ دی سال ۸۸ جلودار کشور، به پا خاستند و به پشتوانه علما و هیئت‌های مذهبی به صحنه دفاع از ولایت آمدند، گفت: این دفاع از ولایت در حماسه ۹ دی، حقیقتاً در امتداد حرکت حضرت زهرا (س) برای دفاع از مقام ولایت امیرالمومنین (ع) و ورود آن حضرت به مسجد بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: تمام منش و روش حضرت زهرا (س) از نوع پوشش، نحوه راه رفتن، سخن گفتن و دفاع از مقام ولایتش برای جوانان، دختران و مادران امروز الگو است.

وی عنوان کرد: در روایت هست که حضرت زهرا (س) در مسجد ناله‌ای چنان سنگین و سوزناکی سر دادند که تا آن لحظه مثل و مانند آن نبود، این ناله پیامی که داشت این است که این ناله برخاسته از صحنه‌ای دردناک بود که حضرت زهرا (س) پشت درب خانه خود مشاهده کرده بودند، چرا که عده‌ای حضرت امیرالمومنین (ع) را دوره کرده بودند آنها روزی صحابه رسول الله، شمشیر زن پیامبر اکرم (ص) و تبریک گوی غدیر بودند.

حجت الاسلام طیبی فر اظهار کرد: صدای ناله حضرت زهرا (س) در تاریخ ماندگار است؛ کجا هستند سران فتنه ۸۸ که روزی نان انقلاب را خوردند و دور امام سینه می‌زدند و ولی یک دفعه با بلند شدن صدای گوساله سامری، برای براندازی نظام، انقلاب را رها کردند.

۹ دی روز برملا سازی پیوند دشمنان انقلاب با مهره‌های داخلی آنان بود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ۹ دی یک خروش همگانی بود و هیچگاه نباید فتنه گران را فراموش کرد، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبری، فتنه خط قرمز نظام است.

وی متذکر شد: ۹ دی برخاسته از بصیرت و شناخت موقعیت و حضور به موقع مردم است ،۹ دی حرکت متکی به ایمان و اراده الهی در تاریخ انقلاب است، ۹ دی بر هم زدن ائتلاف پیشینه دشمنان با مهره‌های داخلی است ،۹ دی روز پافشاری مردم بر سر آرمان‌ها و ناکام گذاشتن تئوری دشمن در مسیر انقلاب‌های رنگین، ۹ دی روز برملا سازی پیوند دشمنان انقلاب با مهره‌های داخلی آنان بود.

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به اینکه در جریان فتنه برخی لیدر، بعضی کارگردان و بازیگر بودند، توضیح داد: فتنه گران و کارگردان‌های خارجی این فتنه، بیش از ۱۰ سال قبل از ۸۸ این فتنه را طراحی کرده بودند و در فتنه ۷۸ کوی دانشگاه، آن را آزمایش کردند.

کارگردان‌های فتنه ۸۸ از رابطه ولایی امت با ولایت غافل شدند

وی افزود: فتنه ۸۸ طراحی بر اساس نظریه انقلاب‌های رنگین جورج سوروس بود و بر این اساس دیدارهایی از سوی مقامات دولتی در چند سال قبل از فتنه ۸۸ در خارج از کشور انجام شده بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: اما با همه تلاش‌ها و طراحی‌هایی که دشمن کرده بود، اما از یک چیز، از رابطه ولایی مردم با ولی امرشان و از تعلق خاطر مردم با اهل بیتشان غافل بودند، هجوم فتنه گران به مراسم عاشورای ۸۸ خون مردم را به جوش آورد.

مهمترین شاخصه ۹ دی، حرکت به هنگام مردم بود

وی تاکید کرد: بصیرت یعنی بدانید شمری که مقابل امام حسین (ع) ایستاد و سر از بدن امام جدا کرد، روزی جانباز جنگ صفین بود، ولایت مداری مقطعی نیست بلکه یک سیر دائمی است.

حجت الاسلام طیبی فر عنوان کرد: ۹ دی‌ها نشان دادند، ولایت مدارند و مقابل فتنه گرا برای دفاع از ارزش‌های خود ایستادند، شاخصه ۹ دی و حماسه مردمی ۹ دی این بود که امت به هنگام، سخن ولایت را فهمیدند و به موقع حرکت کردند.

وی در پایان اظهار داشت: ۹ دی باید بماند تا ملت بدانند در صحنه‌هایی که اسلام نیاز به کمک دارد، باید باشکوه حضور و بروز داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha