پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید نصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: فتنه جریانی خارج از اصلاح‌طلب و اصولگرا بود که با دشمن خارجی همراهی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در مراسم بزرگداشت سالروز ۹ دی در محل مصلای امام خمینی (ره) شهر یاسوج با گرامیداشت این روز، گفت: انقلاب ضرورتی بود که می‌بایست تحقق پیدا می‌کرد ضرورتی ملی و اجتماعی در هر عرصه‌ای که نگاه کنیم این انقلاب ضرورت تحقق داشت.

وی اظهار کرد:: ملت ما در دوران قبل از انقلاب مورد تحقیر و تمسخر قرار گرفت سرزمینی با این تمدن و پیشینه باشکوه مورد تحقیر بود در حوزه اجتماعی حق ملت ایران چنان وضعیتی نبود در حوزه معنویات سرزمینی است که پیرو اهل بیت و ائمه بوده و حکومت شایسته این ملت حاکمیت نداشت حکومت پهلوی شمشیر خود را بر گلوی اسلام قرار داده بود هر روز و ماه و هر سال یکی ارزشهای دینی را لگدمال می‌کردند.

حسینی در ادامه اظهارات خود در آئین بزرگداشت ۹ دی گفت: کشوری که انسان‌های بزرگی در آن پرورش یافتند دانشمندان و شخصیت‌های بزرگ جهانی در عرصه‌های مختلف همچون مولوی، سعدی، حافظ، بوعلی، علامه مجلسی شیخ بهایی و امام خمینی این کشور خردمندان ولایتمداران و دارای تمدن بزرگ بوده است.

وی با بیان اینکه حاکمیتی عقب مانده و فاسد در دوره پهلوی بر ایران حکومت می‌کرد گفت: همین موجب شد تا انقلاب تحقق پیدا کرده و متولد شود تولدی باشکوه که در پرتو آن ملت و کشور و اسلام و مسلمین به شکوه و عظمت و مجد رسیدند و به تعبیر امام، انقلاب انفجار نور بود.

حسینی گفت: دشمنان و شیاطین تحمل این انقلاب را نداشتند چون منافع جبهه شیطان به خطر افتاده بود اما با انقلاب علم و اخلاق و معنویت در کشور حاکم شد و همه چیز را تحت تأثیر قرار داد.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران درس آزادگی به همه ملت‌های جهان داد، خاطرنشان کرد: کشوری داریم که اکنون باشکوه در برابر استکبار جهانی ایستاده کشوری که قدرت‌های استکباری در مقابل آن زانو زده‌اند کشوری که قدرت‌های استکباری جنایت‌ها، ترورها کودتاها و فتنه‌ها را بر مردمان آن تحمیل کردند و خسارات سنگینی به کشور تحمیل شد اما در همه این میادین دشوار ملت ایران سربلند بیرون آمد.

حسینی در ادامه با اشاره به فتنه در همه ادوار گفت: همواره در تاریخ اسلام فتنه وجود داشته در دوره حضرت امیر فتنه‌های زیادی پیش آمد جنگ جمل و صفین همه طراحی برای براندازی و زمین گیر کردن حکومت علوی بود در این فتنه‌ها کوه‌ها به فرمایش حضرت علی علیه السلام لرزید، اما افرادی مثل مالک اشتر نخعی نلرزیدند در همان دوره کار معاویه تمام شده بود اما قرآن‌ها را بر سر نیزه کردند فتنه ایجاد شد عده‌ای ساده‌لوح فریب دیگران را خوردند تا امروز شاهد زخم‌های بزرگ و همچنین وقایعی همچون عاشورا و ایجاد نفاق در میان مسلمین باشیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به فتنه‌هایی که در دوران چهل ساله انقلاب تا کنون رخ داده است، گفت: در سال ۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات مشکلات بزرگ و خسارت بار را بر این کشور وارد کردند آمریکا و اسرائیل فرماندهی را بر عهده داشتند و عده‌ای نادان و جاهل و برخی هم عامدانه در وسط میدان برای دشمن عملیات انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وقتی انتخاباتی برگزار شود نامزدهای انتخاباتی اجازه دهند انتخابات تمام شود و مراکز ذیصلاح نتیجه را اعلام کند اما در فتنه ۸۸ در انتخابات چنین نشد و به طور صریح خود را برنده انتخابات معرفی کردند که خود طراحی یک فتنه بود.

حسینی گفت: غربی‌ها بر طبل فتنه کوبیده بودند و دشمن با اسم رمز تقلب وارد میدان شد و خسارت‌های زیادی بر کشور در طول چند ماه وارد کردند شکاف عمیق در میان ملت ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از آن اصولگرا و اصلاح‌طلب همیشه در کنار هم بوده و با تفکر و سلیقه خود در دایره قانون و نظام کار می‌کردند و برای توسعه کشور فعال بودند، یادآور شد: جریانی به نام فتنه به میان آمد و ادعای تقلب کرد تا دیکتاتوری خود را به منصه ظهور بگذارد.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود گفت: زیر پا گذاشتن قانون در انتخابات منتج به فتنه می‌شود، اما رهبری انقلاب مانند خورشیدی درخشید و راه را به همه نشان داد و در مقابل فتنه ایستادگی کرد و یک قدم پا پس نگذاشت اگر کوچک‌ترین عقب‌نشینی صورت می‌گرفت کشور و دستاوردهای نظام بر باد می‌دهند.

وی با بیان اینکه اتفاقات عجیبی در فتنه ۸۸ رخ داد، تصریح کرد: وقتی در ۹ دی مردم وارد صحنه شدند دشمن بر خورد لرزید و بساط فتنه را در هم پیچیدند.

حسینی با تاکید بر اینکه قبل از همه چیز عنایت الهی و وعده خداوند یاری‌گر کشور و مردم در فتنه بود، گفت: این ملت خون داده بود و زحمات و مشقات زیادی را تحمل کرده بودند مردم این کشور در راه خدا مجاهدت و تلاش کردند و خداوند هم آن‌ها را یاری داد.

وی با بیان اینکه باید ۲ راه را طی کنیم، گفت: یکی پشتیبانی از ولایت فقیه است تا به مملکت آسیبی وارد نشود و دیگری تمسک و توسل به وحدت و یکپارچگی است که با تکیه بر این دو اصل دشمن هیچگاه در فتنه‌ها پیروز نخواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha