جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

حوزه/ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به فرار برخی مدیران دولتی از اجرای قانون در مورد ایثارگران گفت: از مدیران دولتی خواهش می‌کنم به دنبال این نباشند که گوشه‌ای پیدا کنند و قانون را اجرا نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، امروز در شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت گلستان اظهار کرد: زمانی که از تکریم خانواده ایثارگران حرف می‌زنیم باید کار ترویجی انجام دهیم، ما در بنیاد شهید یک وظیفه بیشتر نداریم و آن هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: همان طور که سادات از سلسله اولیا و انبیا هستند و بین ما جایگاه ویژه‌ای دارند سادات امروز جامعه ما فرزندان شهدا و جانبازان هستند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فرار برخی مدیران دولتی از اجرای قانون در مورد ایثارگران گفت: از مدیران دولتی خواهش می‌کنم به دنبال این نباشند که گوشه‌ای پیدا کنند و قانون را اجرا نکنند.

وی ادامه داد: مسئله قانون اشتغال ایثارگران اگر از همان ابتدا براساس قانون انجام می‌شد امروز مجلس مجبور به تصویب قانون‌های جدید در این باره نبود.

* ۲۷۲ هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد نیازمند شغل هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: سال‌هاست که می‌گوئیم ۲۵ درصد استخدامی‌های دولت به ایثارگران اختصاص یابد و بخشی از تسهیلات کارآفرینی به این قشر تعلق گیرد اما اجرایی نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ۲۷۲ هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در سامانه کاریابی ما خود را نیازمند کار معرفی کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: منابع ما اندک است و با روی کار آمدن دولت جدید توجه خوبی به منابع ما شده و امیدواریم در مجلس هم تکریم ایثارگران را بالا بردن فوق‌العاده تأمین کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: گلزار شهدا مانند حرم و معبد است، مقام شهید از مقام امامزاده غیر شهید بالاتر است و توجه به این گلزارها می‌تواند این محل‌ها را به پاتوق فرهنگی و معنوی تبدیل شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا با همکاری بنیاد در هر استان سالی یک فیلم در راستای شناسایی یک شهید و ترویج فرهنگ ایثارگری ساخته شود، تاکید داریم این فیلم‌ها بومی باشد تا مردم ببینند از بین خودشان به این مقام رسیده‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر سالی ۳۰ فیلم در استان‌ها ساخته شود بعد از چند سال به رقم قابل توجهی می‌رسیم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی ایثارگران گفت: دولت برنامه جامعی در بحث کارآفرینی دارد که بخشی از آن مربوط به ایثارگران می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره تکمیل مرکز توانبخشی در «توشن» شهر گرگان گفت: تجهیز بخشی از این مرکز بر عهده ماست که به محض اینکه تکمیل شود انجام خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha