پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: حضور میلیونی ملت بزرگ ایران در حماسه ۹ دی آتش فتنه را خاموش و فتنه گران را رسوا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار، در مراسم گرامیداشت ۹ دی در جمع مردم دهلران با مقایسه مردم کنونی ملت ایران در ولایت مداری و ولایت پذیری با مردم زمان حضرت علی (ع) که وحی و صحابه را درک کردند، اظهار داشت: در آن زمان خواص طرفدار باطل افکار جامعه را به سمت و سوی خلافت هدایت و حضرت علی بخاطر حفظ اسلام سکوت کرد و بعد که مردم متوجه اشتباه خود شدند، دوباره به درب خانه ولایت آمدند.

وی افزود: زمانی که متوجه شدند امام علی علیه السلام مسئولیت به شایستگان می‌دهد، زمینه براندازی حکومت این امام را چیدند و طلحه و زبیر در مقابل علی ایستادند و جنگ برادر کشی راه انداختند و کسانی که جمود فکری داشتند تحمیل اراده کرده و امام را مجبور کردند تن به حکمیت دهد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: درود بر ملت ایران که نه وحی را درک کردند و نه در زمان امام معصوم بودند اما با نایب امام بیعت و شعار دادند ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند، بر بیعت خود ماندند و در اجرای فرمان ولایت فقیه شهدای عزیزی تقدیم و از جان و مال خود گذشتند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: دشمنان بخوبی می‌دانستند برابر ملت ایران توان مقابله ندارد لذا توطئه کرده و مردم را به جان هم انداختند و از نظام و دموکراسی سوءاستفاده و در فتنه ۸۸ تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: فتنه گران وقتی دیدند اگر از مسیر قانونی بروند و شمارش آرا صورت گیرد محکوم هستند لذا از احساسات مردم سوءاستفاده و دشمن با فریب چهره‌هایی که خود را باخته و به دلیل دنیا طلبی در مقابل نظام ایستادند استفاده کرد و فتنه ۸۸ رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اما با درایت رهبری و آگاهی و بصیرت ملت ۹ دی شکل و آتش فتنه خاموش شد و امروز ما این حماسه که نشان از بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل فتنه گران است را گرامی می‌داریم تا دشمن آن واقعیت تاریخی و روزهای تلخ حضور منافقین در خیابان‌ها را دگرگون ننویسد.

کریمی تبار یادآور شد: اگر کسی از یاری رهبرش کوتاه و بخوابد این را بداند که با لگد دشمن بیدار خواهد شد.

وی، بصیرت را چراغ راه دانست و افزود: باید در همه حال نگاه ما به ولایت باشد تا فتنه گران نتوانند با مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده مسیر را از ولایت جدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha