جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمر

حوزه/ نشست فکری و سیاسی شهید آیت الله نمر با حضور جمعی از فعالان سیاسی از لبنان، بحرین و عربستان برگزار شد و شرکت کنندگان بر ادامه دادن راه شهید آیت الله نمر تاکید نمودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، به مناسبت ششمین سالگرد جنایت رژیم آل سعود در به شهادت رساندن فقیه عربستان سعودی و حوزه خلیج فارس، شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر موسسه بین المللی شهید نمر نشست فکری را در مجتمع امام صادق (ع) درشهر مقدس قم با عنوان" نقش شهید آیت الله نمر در تحولات فکری- اصلاحی و سیاسی در منطقه خلیج فارس" بر گزار کرد.

این مراسم با حضور تعداد زیادی از علمای دینی از کشورهای لبنان، عربستان و جامعه بحرینی های مقیم ایران، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس شیخ "معین دقیق" نماینده سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در قم به عنوان اولین سخنران به سخنرانی پرداخت.

تاکید نخبگان جهان اسلام بر ادامه مسیر جهادی فقیه عربستان + تصاویر

شیخ معین طی سخنانی به نقش شهدا در حفظ کرامت امت و صیانت از حاکمیت و توانمندی های آن پرداخت. همچنین وی به نقش خون شهید آیت الله نمر ”رضوان الله تعالی علیه“ در تحریک اراده و هوشیاری و مسئولیت پذیری در قبال سخنان حق در مبارزه با باطل اشاره کرد.

در ادامه این نشست، ابراهیم الدیلمی سفیر جمهوری یمن در ایران به سخنرانی پرداخت و بر دفاع از کرامت و مقدسات و ادای وظیفه و تکلیف شرعی تاکید کرد و ادامه دادن تکلیف با وجود ایثار و فداکاری ها را ضروری دانست.

تاکید نخبگان جهان اسلام بر ادامه مسیر جهادی فقیه عربستان + تصاویر

سپس شیخ "جاسم محمد علی المحمد علی" یکی از علمای مجاهد منطقه احساء در خصوص شهید آیت الله نمر باقر النمر و مهمترین پایه های نقطه آغاز تفکر و حرکت این شهید به سخنرانی پرداخت.

سید فادی السید رئیس مرکز مطالعات فکری و راهبردی امت واحده لبنان نیز طی سخنانی به بیان آثار و نتایج خون شهدا و بر تلاش دشمنان بعد از به شهادت رساندن یک رهبر تاکید کرد.

وی افزود: وقتی یک رهبر به شهادت می رسد برخلاف تلاش ها و برنامه ریزی های دشمنان، نتایجش به نفع حرکت مقاومت خواهد شد.

سخنران پایانی این نشست شیخ عبدالله صالح، معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین بود.

شیخ الصالح طی سخنانی به بررسی برخی از وقایع، تجربیات و مواضع شهید آیت الله النمر در مراحل مختلف زندگی این شهید و نقاط آغازین حرکت شهید آیت الله النمر پرداخت و تاکید نمود که شهید آیت الله النمر، رویکردی تبلیغی و قرآنی داشت و هدفش ایجاد ملتی بود که در آن ولایت خدای جبار حاکم باشد نه ظالمان و جبارانی که به دنبال لجاجت و برتری خواهی هستند.

تاکید نخبگان جهان اسلام بر ادامه مسیر جهادی فقیه عربستان + تصاویر

شایان ذکر است، بنیاد بین المللی شهید النمر در کنار این نشست نمایشگاهی از تصاویر شهید آیت الله نمر باقر النمر بر گزار کرد که مراحل مختلف و مسیر جهادی شهید النمر را به تصویر می کشید و توزیع مجموعه ای از کتب و نشریات مربوط به شهید آیت الله نمر، تفکر و زندگی و برخی از تالیفات این شهید بزرگوار از دیگر برنامه های این نشست بود.

تاکید نخبگان جهان اسلام بر ادامه مسیر جهادی فقیه عربستان + تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    رحمة الله علیه