شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بزرگداشت حماسه 9 دی

حوزه / حجت الاسلام برهانی، با بیان اینکه موفقیت نخبگان در گرو اطاعت و دفاع از جایگاه ولایت است، گفت: در هر عرصه‌ای که نخبگان جهان تشیع بر اساس بصیرت و تبعیت از رهبران خویش عمل کردند، پیروزی و موفقیت را به ارمغان آورده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، حجت الاسلام برهانی، دبیر ادارات تبلیغات اسلامی منطقه غرب استان خوزستان، عصر امروز در مراسم نهم دی شهر مرزی بستان، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تسلیت ایام سوگواری فاطمیه و سالگرد شهادت سرداران جهان اسلام، اظهارداشت: دو قید اساسی در تعریف بصیرت وجود که نخستین آن «تشخیص جبهه حق از باطل» و دوم «دفاع و نصرت رساندن به جبهه حق در زمان مناسب و ضروری» می‌باشد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، در شرح فراز اول با اشاره به برخی مصادیق تاریخی اظهار داشت: کسانی که با تاریخ انس دارند، به خوبی درک می‌کنند که در عرصه‌هایی همچون صفین آنچه باعث شکست سپاه امام علی علیه السلام شد، عدم تشخیص حق از باطل بود. خواص و نخبگانی که پشت سر امام علی علیه السلام نماز می‌خواندند و فریاد لبیک یا علی سر می‌دادند، هنگامی که قرآن‌ها را بر نیزه‌ها دیدند به مخالفت با امیرمومنان پرداخته و وی را تهدید به قتل نمودند.

حجت الاسلام برهانی در ادامه به اهمیت زمان شناس بودن انسان انقلابی و مؤمن اشاره کرد و گفت: برخی اوقات انسان توانایی تشخیص حق را دارد اما در نصرت آن دچار تعلل و تاخر می‌شود که نتیجه این تعلل چیزی جز خسران و شهادت حجج الهی نیست؛ لذا انسان بصیر کسی است که همواره متناسب با زمان سیر کند و از ولی امر خویش عقب نماند.

وی حضرت صدیقه کبری را مصداق اتم انسان با بصیرت دانست و افزود: دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از امیرمومنان، دفاع یک بانو از همسر خویش نبود بلکه دفاع یک بانوی انقلابی از رهبر و امام زمانش بود؛ لذا در تریبون‌ها باید به این نکته پرداخته شود که مبادا کسانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در نوحه خوانی خلاصه کنند و از روشنگری‌ها و مطالبه گریه‌ای آن حضرت سخن به میان نیاورند؛ زیرا که این بانوی بزرگوار شهیده مطالبه گری و روشنگری است.

دبیر ادارات تبلیغات اسلامی منطقه غرب استان در پایان بر لزوم توجه کردن نخبگان به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه که باعث شد امثال شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس بدرخشند، سیر در افق رهبر حکیم انقلاب اسلامی است، آنان در میدان عمل خادم بودن خود را ثابت کردند و همیشه مدافع حقوق مردم و محرومین بودند؛ لذا آنچه که امروزه خواسته رهبر معظم انقلاب از نخبگان است این که عَلَم مطالبه گری را بر زمین نگذارند و با تشکیل مجموعه‌های انقلابی، آگاه به قانون و زمان در راستای ادامه دادن خط مقاومت و شهدا قدم بردارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha