جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شخصیت سردار قاسم سلیمانی جلوه‌های مختلفی داشت که ولایتمداری او باید الگوی همه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) افزود: ١٣ دی سالروز شهادت سردار دل‌ها، اسوه مقاومت، و اسطوره شهادت سردار سلیمانی است.

وی بیان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی یک مکتب درس‌آموز بود که مدت‌ها طول خواهد کشید تا چنین چهره‌ای شناخته شود.

امام جمعه سمنان، ولایتمداری را برجسته‌ترین ویژگی سردار سلیمانی برشمرد و تاکید کرد: سه گونه ارتباط سردار دل‌ها را باید مورد توجه قرار دارد، اول ارتباط قلبی وی با ولایت، دوم ارتباط با مردم و سوم ارتباط و حضور در میدان درگیری با دشمنان ولی امر بود که در هر سه عرصه سردار سلیمانی سرآمد بود.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه سردار سلیمانی تشخیص ولایتمداری را بر هر کار و تشخیصی برتر می‌دانست یادآور شد: این ویژگی برخلاف نظر عده‌ای است که برخی منافع را بر ولایت ارجح می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، بیان کرد: سردار سلیمانی به معنای واقعی عاشق امام مسلمین بود، باید عده‌ای بدانند که نمی‌توان مدعی ولایتمداری معصوم بود ولی ولایت و امامت نایب‌ش یعنی ولی امر مسلمین را نپذیرفت، این افراد باید در تفکر خود تجدیدنظر کنند زیرا این مساله پاسخگویی روز قیامت دارد.

به گفته مطیعی، امام مسلمین از همه دلسوزتر برای ماست، حاج قاسم عاشق مردم بود، هیچ گروه و طیفی نمی‌تواند این شخصیت را فقط از آن خود بداند زیرا سردار دل‌ها ذوب در ولایت و مردم بود.

وی با اشاره به درس آموز بودن گفته و نوشته‌های سردار سلیمانی، بر مطالعه و دقت در این آثار تاکید و تصریح کرد: حاج قاسم در بخشی از سخنانش آورده که «من وجودم را نذر وجود ملت کردم» و به همین دلیل برخی فرزندان شهدای مدافع حرم وی را پدر معنوی خود می‌دانند.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری سردار سلیمانی عمری را در میدان مبارزه گذراند، از انقلاب تا دفاع مقدس و میدان مقاومت و همه باید از صفات متنوع این شخصیت درس بگیریم.

امام جمعه سمنان، نمونه بارز دلبستگی مردم با سردار سلیمانی را در آئین تشییع وی دانست که از هر گروه و با هر میزان اعتقاد دینی، در آن آئین به این شخصیت مهم دوران، اظهار ارادت کردند.

نهم دی حماسه‌ای که پیوند امت و ولایت را مستحکم‌تر کرد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان از حضور حماسی مردم متدین استان در روز بزرگداشت نهم دی تقدیر کرد و افزود: مردم با انسجام در ٩ دی ٨٨ پیوندشان با امام امت را مستحکم‌تر کردند.

مطیعی گفت: سه عنصر در شکل‌گیری حماسه نهم دی اساسی بود که مهمترین آن نقش ولایت بود که با مدارای اولیه و سپس با درایت و مدیریت مسائل را پیش بردند و انقلاب بیمه شد.

وی با اشاره به ١۴ دی روز جهاد کشاورزی، افزود: هنوز روستاییان مذاقشان با خدمات جهاد همراه است، اکنون مطالبه عمومی این است که جهاد کشاورزی به جهاد سازندگی بازگردد تا توفیقات این مجموعه بیشتر شود.

وی با اشاره به ایام سوگواری فاطمیه، بیان کرد: اولین ولایتمدار تاریخ حضرت فاطمه زهرا (س) بود، درس بزرگ حضرت زهرا (س) این بود که امام نباید به دنبال ما باشد، ما باید مانند کعبه به دنبال امامت بگردیم و حضرت زهرا در خطبه‌هایشان این مطلب را به اثبات رساندند که حمایت از ولایت یک وظیفه همگانی است.

گرامیداشت سالگرد درگذشت آیت الله مصباح یزدی از دیگر اشاره‌های امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی از اعضای شورای نگهبان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در این آئین سیاسی عبادی حضور داشتند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha