جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه کرمان گفت: مکتب شهید سلیمانی عملیاتی کردن دقیق جهاد در تمامی ابعاد را با خود دارد که در تمام عرصه‌ها به وسیله یک انسان تربیت شده توسط امامین انقلاب در تابلو جهانی به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمان، گفت: در آستانه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم؛ ویژگی‌های مکتب این شهید والامقام در سه محور از جمله جهاد اصغر، جهاد کبیر و اکبر می‌توان خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه یک نوع آن جهاد کبیر فکری و فرهنگی است، ادامه داد: این جهاد به معنی گسترش اسلام ناب محمدی در دنیا و رساندن پیام اسلام به غیرمسلمانان است و رفتار و کردار شهید سلیمانی این جهاد را به بهترین وجه ممکن عملیاتی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز غیرمسلمانان بسیاری هستند که به شهید سلیمانی عشق می‌ورزند و ایستادن او در مقابل کفار مصداق جهاد کبیر است؛ آنچه توجه به جهاد کبیر را به تصویر می‌کشد حضور این شهید والامقام در خط مقدم بود که شهید سلیمانی با این حرکت جهادی می‌خواست به تاریخ و نسل جوان ثابت کند یک مسلمان در هر خاک و آب از حیثیت مسلمانان دفاع می‌کند.

وی عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی عملیاتی کردن دقیق جهاد در تمامی ابعاد را با خود دارد که در تمام عرصه‌ها به وسیله یک انسان تربیت شده توسط امامین انقلاب در تابلو جهانی به تصویر کشیده شده است.

علیدادی سلیمانی افزود: در بحث‌های دینی و معارفی سه جهاد وجود دارد که یکی از آنها جهاد اصغر و جنگ در خط مقدم با دشمن است؛ ۴۰ سال این شهید عزیز سلاح را کنار نگذاشت، زیرا برای دفاع از اسلام و مسلمان همیشه مسلح است و در این بخش معیار قرآنی ارزش انسان‌ها را والاتر می‌داند و شهید سلیمانی با تمام وجود این جهاد را در زندگی خود پیاده کرد.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی در جهاد اصغر بسیار پرقدرت و پرفروغ است و تجارت بزرگی که ما را از عذاب‌ها نجات می‌دهد همان مجاهدت با دشمن در راه خدا است.

امام جمعه کرمان گفت: شهید سلیمانی ۴۰ سال با دشمن خدا درگیر بود که باید اقدامات و فعالیت‌های او به نسل جوان بازگو شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگر جهاد اکبر است که به معنی مبارزه با نفس و شیطان درون و بیرون است که به راحتی نیست اما شهید سلیمانی در این جهاد هم رزمنده تمام عیار است؛ در این جهاد بسترهایی فراهم می‌شود که غفلت از آن موجب شکست می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: گاهی دوستان هم با این جهاد مخالفت می‌کنند؛ تحلیل‌ها و ناحق‌ها در این جهاد گفته می‌شود و کار ساده‌ای نیست، اما شهید سلیمانی در جهاد اکبر هم حق جهاد را رعایت کرد؛ این شهید والامقام باوجود تمامی اتهام‌ها هیچ گاه از خودش دفاع نکرد، زیرا در جهاد اکبری قرار گرفته بود که بنا نبود دفاعی شخصی صورت گیرد و در جهاد اکبر باید رزمنده تمام عیار باشید.

علیدادی سلیمانی افزود: تا در این جهادها رزمنده واقعی نباشد، نمی‌تواند رزم کند و فرمانده عالی رتبه باشد و باید این سه بخش مکتب شهید سلیمانی را تفسیر و برای نسل جدید بیان کرد، اما هنوز بخش‌هایی از این مکتب وجود دارد که به علت طبقه بندی برخی اسناد شاید در زمان ما گفته نشود اما تاریخ بر آن شهادت خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت‌های حضرت زهرا (س) گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه دفاع از ولایت است که در این راه جان خود را تقدیم می‌کند؛ در سخت‌ترین و حساس‌ترین مقطع تاریخ پس از پیامبر اسلام، به‌پای ولایت ایستاد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: بخش‌های مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و ابعاد آن برای اهالی قلم بایستی بررسی و بازگو شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha