جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسقف

حوزه/ امام جمعه اصفهان، اسقف ارامنه را به مطالعه قرآن کریم خصوصا بخش هایی که مربوط به حضرت مریم(س) و حضرت عیسی (ع) است توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امروز در دیدار پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی به وی، مسیحیان و جامعه ارامنه گفت: قرآن کریم نزدیک‌ترین ادیان از اهل کتاب به مسلمانان را نصارا و پیروان حضرت مسیح (ع) معرفی کرده و علت این دوستی با مؤمنان را، وجود دانشمندان و کشیشان خوانده که در برابر حق تکبر نمی‌ورزند.

وی به جنایات مستکبران عالم علیه بشریت اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از جنایتکاران عالم همچون سران تروریست آمریکا و قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی خود را مسیحی و تابع حضرت عیسی (ع) می‌دانند، در حالی که مسیحی نیستند، زیرا پیروان واقعی حضرت عیسی (ع) دست به جنایات نمی‌زنند و همچون مسیح (ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگران‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: در بین مسلمین نیز افراد و گروه‌هایی هستند که خود را مسلمان و پیروان حضرت محمد (ص) می‌دانند و با این عنوان جنایت می‌کنند در حالی که آنان نیز مسلمان پیرو پیامبر اسلام نیستند و در عمه ادیان اگر پیروان آن دین پیرو واقعی پیامبر خود باشند هیچ وقت شاهد فساد و جنایت در عالم نخواهیم بود.

وی به اوصاف حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) در قرآن کریم و چگونگی ولادت حضرت عیسی (ع) و سخن گفتن وی در گهواره اشاره و افزود: همانطور که در آیات قرآن کریم آمده خداوند انجیل را قبل از تولد حضرت عیسی (ع) به وی عطا کرده و چگونگی ولادت ایشان بهترین دلیل برای قدرت، علم، احاطه و یگانگی خداوند است.

امام جمعه اصفهان، اسقف را به مطالعه قرآن کریم خصوصاً بخش‌هایی که مربوط به حضرت مریم و عیسی (ع) است توصیه کرد و افزود: بخش‌هایی از معرفی این دو بزرگوار در قرآن کریم نسبت به انجیل جامع‌تر است زیرا در این کتاب الهی به طور کامل به آن حضرت و بشارت او در خصوص آمدن پیامبر اسلام (ص) اشاره شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تحقیق در دیگر ادیان کاری پسندیده است، گفت: قرآن معجزه ابدی آخرین پیامبر اسلام است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته است و نسبت به معجزات دیگر پیامبران، معجزه‌ای جاودان است و با خواندن و تدبر در قرآن می‌توان فهمید که تا قیامت هیچ عرب و عجمی حتی ادیبان آنها نیز نمی‌توانند چنین کتابی بنویسند یا سوره‌ای بیاورند.

توصیه آیت الله طباطبایی نژاد به اسقف ارامنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha