یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر این که آیت الله مصباح ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) می دانست، گفت: ایشان در دفاع از ولایت‌فقیه ذره‌ای تردید به دل راه نمی‌دادند، به همین دلیل هر زمان که مقام معظم رهبری سخن می‌گفتند، از آن اطاعت می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محمود رجبی، روز شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ در کنگره نکوداشت آیت الله مصباح یزدی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، در تهران برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله مصباح دارای ابعاد مختلف و متنوع شخصیتی بود که هر کدام از این ابعاد می‌تواند برای جامعه الگو باشد.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مصباح از مرزهای دین مرزبانی کرد | تقدیر ویژه از اجرای طرح «ولایت»

وی افزود: روح همه فعالیت‌های ایشان در یک جمله معنا می‌شود که این جمله بر روی قبر مطهر آیت الله مصباح نوشته شده است و آن «اطاعت از امر ولی است»؛ بنده که سال‌ها در محضر ایشان حضور داشتم، جز عمل به وظیفه و کسب رضایت الهی، چیزی مشاهده نکردم. همواره دغدغه داشتند در همه شئون اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … مطیع فرمان الهی باشند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: در امور مدیریتی هر زمان مؤسسه با مسئله و مشکلی مواجه می‌شد، ابتدا می‌فرمود باید ببینیم موازین شرعی چه می‌گوید، سپس به دنبال حل آن باشیم. ایشان همیشه مراقب لحن خود بود و همواره تأکید داشتند که خداوند ناظر بر اعمال ما است، بنابراین در لحن و نحوه سخن گفتن باید رضایت الهی مد نظر قرار گیرد.

ببینید:

تصاویر / کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در تهران

آیت الله رجبی ادامه داد: آیت الله مصباح در تمام شئونات خویش تأمل می‌کرد و دقت داشت تا بداند اوجب واجبات چیست و پس از آن، به آن عمل می‌کرد. در این زمینه نیز از چیزی ترس نداشت و در عین حال، حکیمانه و عالمانه تکلیف خود را به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح با همه وجود از ولایت دفاع می‌کرد، تصریح کرد: ایشان دفاع از ولایت را وظیفه الهی خود می‌دانست. اصل ولایت فقیه را با همه وجود قبول داشت و اطاعت از ایشان را لازم‌الاجرا می‌دانست و نظریه ولایت‌فقیه را یک اصل مسلم اسلام و در تداوم مسیر امام معصوم و شعبه‌ای از آن می‌دانست.

آیت الله مصباح ولی فقیه را نایب امام زمان(عج) می دانست

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: آیت الله مصباح در کنار اعتقاد به اینکه ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است، به امام راحل و مقام معظم رهبری بسیار عشق می‌ورزید، به همین دلیل زمانی که امام راحل رحلت فرمودند، به شدت بیمار شدند. ایشان در دفاع از ولایت‌فقیه ذره‌ای تردید به دل راه نمی‌دادند، به همین دلیل هر زمان که مقام معظم رهبری سخن می‌گفتند، از آن اطاعت می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آینده‌نگری را یکی دیگر از ویژگی‌های آیت الله مصباح برشمرد و تصریح کرد ایشان پیش از انقلاب به این فکر بود که اگر نیاز به انقلاب محقق شد، در آینده چه نیازهایی به وجود می‌آید که حوزه علمیه باید مکمل آن باشد، ازاین‌رو همواره به تولید و تربیت نیرو اقدام کرد.

وی اظهار کرد: دشمنی‌هایی که با آیت‌الله مصباح صورت گرفت حتی پس از رحلت ایشان ادامه یافت، چرا که می‌دانستند که خط ایشان خطی است که مانع تحقق اهداف دشمن می‌شود. این شخصیت بزرگ برای آینده انقلاب کادرسازی کرد، طوری که دشمنان نیز به زبان آمدند و گفتند «آقای مصباح برای بعد خود نیز کار کرد».

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان تصریح کرد: سخنان آیت الله مصباح هر کدام شاخص است و هرگاه در میدان عمل دچار شک و تردید می‌شویم، با رجوع به سخنان ایشان می‌توانیم راه را پیدا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    عجب پس آقای مصباح در این حد ولی فقیه رو قبول داشتند؟! :) برادر من از یک همایش بین المللی در تجلیل شخصیت فردی به این عظمت این چه تیتر اظهر و من الشمسی که می زنید؟! گیریم که سخنران به فراخور بحث این موضوع رو مطرح کرد اگه می گفت آیت الله مصباح متولد یزد بود هم تیترش می کردید؟