دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست علمی تحلیل و بررسی شبهات فاطمیه

حوزه / کارشناس شبکه جهانی ولی عصر (عج)، گفت: شبهه مطرح کردن خیلی ساده است ولی پاسخ به شبهات نیازمند زمان بیشتری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی، در نشست علمی تحلیل و بررسی شبهات فاطمیه که در مجمع جهانی شیعه شناسی برگزار شد، با اشاره به جایگاه فاطمیه در کشور و لزوم برگزاری عزاداری‌های فاطمی، گفت: یکی از شبهات این است که فاطمیه از سال ۷۶، شروع شده است، اما پاسخ این است که شیعیان عزاداری ایام فاطمیه را در قرون متمادی برگزار کرده‌اند و در همین زمینه مستندی با نام «راز تقویم» تولید شده است که بزودی پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله و در بیانات خود، تأکید بر بیان واقعه فاطمیه و کوتاه نیامدن از مسئله دارند، ادامه داد: رهبری هر ساله مراسم عزاداری ایام فاطمیه را برگزار می‌کنند و فرمایشات رهبری، باید اجرایی شود و عده‌ای سعی نکنند که جلوی اجرایی شدن مراسم عزاداری فاطمیه را بگیرند.

کارشناس شبکه جهانی ولی عصر (عج) با بیان اینکه تعداد کل شبهات فاطمی ۶۰ مورد است، رایج‌ترین شبهات فاطمیه را ۲۷ مورد دانست که در کلیپی به نام «دو کلمه حرف حساب» از سوی مخالفان فاطمیه، مطرح شده است و اضافه کرد: شبهه مطرح کردن خیلی ساده است ولی پاسخ به شبهات نیازمند زمان بیشتری است.

وی فاطمیه را واقعه‌ای گزارش شده در کتب قدیمی و از بیان افراد دانست و افزود: سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب اللّه لبنان، ۲ سال بعد از جنگ ۳۳ روزه از شبکه‌هایی خبر داد که چندین میلیون دلار برای هر کدام هزینه می‌شود تا با تمسخر، شبهه طرح کنند و به دنبال جواب نیستند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی، یکی از شبهاتی که فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) را دروغ می‌شمارد، در نداشت خانه‌ها در زمان پیامبر اسلام (ص) مطرح کرد و پاسخ داد: مطابق آیه «أَوْ ما مَلَکْتُمْ مَفاتِحَهُ… »(۶۱ / نور)، خانه‌های مدینه در داشته‌اند و درهای دارای کلید بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شبهات کنونی غالباً قدیمی هستند، زیرا فاطمیه مسئله‌ای جدی برای مخالفان این واقعه بوده، برای طرح شبهه، شیوه‌های متفاوتی را عنوان کرده‌اند و ادامه داد: در مرحله اول استدلال بر عدم وجود دلیل و در مرحله دوم استدلال بر عدم اعتبار دلیل، نمونه‌ای از شیوه‌های طرح شبهه است.

کارشناس حوزه وهابیت، گفت: اثبات مسئله فاطمیه درون مذهبی است و طبق مبانی شیعه باید ثابت شود و از سوی معصومین ۲۰ روایت مستقیماً بر واقعه فاطمیه تصریح دارند.

وی در پایان بیان کرد: بین علما بر واقعه فاطمیه اجماع وجود دارد و در کتب تاریخی گزارشاتی برای شهادت حضرت زهرا (س) بیان شده است.

خبرنگار: علیرضا جمالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    احسنت به حاج آقا ابوالقاسمی فخر شیعه و خار چشم وهابیون ناصبی