جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 999936
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
برنامه

حوزه/ همسر و فرزند شهید غلامحسن دهقان‌ آزاد با حضور در برنامه صبحگاهی «سلام تهران»، در خصوص سبک زندگی شهید توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همسر و فرزند شهید غلامحسن دهقان آزاد با حضور در برنامه صبحگاهی «سلام تهران»، در خصوص سبک زندگی شهید توضیحاتی ارائه کردند.

همسر شهید با بیان اینکه شهید غلامحسن دهقان آزاد، فعالیت مداومی در بسیج داشت و از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس بود، افزود: این شهید، هیچگاه نسبت به تلاش و اهداف خود کوتاهی نکرد و با توجه به عارضه جانبازی در کتف خود، در کارگزینی فعالیت داشت.

خانم احترام موسوی‌پور با اشاره به زندگی بسیار ساده و مخلصان شهید دهقان آزاد، تصریح کرد: ایشان شهید گونه و عارفانه زندگی کرد. در طول ۳۰ سال زندگی مشترک همواره در منزل، بسیج، محل کار و در بین فامیل دست به خیر بود و خودش به دنبال کار خیر و کار مردم می‌دوید؛ حتی از استراحت خود کم می‌کرد. عاشق شهادت بود و در نماز نیز دعایش، درخواست شهادت بود. اعتقاد داشت با شهادت است می‌توان زودتر به هدف خود رسید و اسلام را یاری کرد. شهادت‌طلبی باعث می‌شود فرد نترسد و در زندگی تلاش و خدمت بیشتری انجام دهد.

حجت الاسلام محمد دهقان آزاد، فرزند شهید نیز با اشاره به فعالیت‌های شهید دهقان آزاد، اظهار داشت: پدر در مجموعه‌ای که کار می‌کرد، مسئول کل گزینش، حقوق و مزایا و نیروی انسانی بود. دورانی که در سوریه حضور می‌یافت، زمان بازنشستگی‌اش بود. پدر در سوریه شهید شد. در زمان جنگ، در سپاه کرج، مسئول اعزام رزمندگان به جبهه بود. پس از آن نیز مسئولیت گزینش داشت و کار گزینش و جذب بسیاری از شهدای مدافع حرم در سپاه را ایشان انجام دادند. با وجود بازنشسته بودن، به صورت داوطلبانه ۶-۷ سال بدون حقوق و مزایای خاصی فعالیت و در دفاع از حرم حضور پیدا کرد.

فرزند دهقان آزاد با بیان اینکه وقتی شهید دهقان آزاد در زمان جنگ مجروح و به رشت انتقال داده شد، تصور شده بود که ایشان شهید شده‌اند؛ ولی بالاخره متوجه علائم حیاتی ایشان شده و معلوم شد زنده هستند. خانواده نیز خبر نداشت. پس از مدتی آمبولانسی پدر را به خانه آورد. حتی اجازه نمی‌داد که جای زخم جراحت را که در ناحیه کتف بود، دیگران ببینند.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha