مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بررسی کرد:

روش‌های ارتباط‌گیری مبلغان با دانش‌آموزان

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: برای تبلیغ دانش‌آموزی و نوجوانان باید به مسائل و مباحث روز مسلط بود و جواب‌هایی که به آن‌ها داده می شود اقناعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه مهارت افزایی با موضوع تبلیغ دانش آموزی که با حضور طلاب و روحانیون ارومیه در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین لوازم تبلیغ شناخت مخاطب است و تبلیغ برای دانش آموزان و نوجوانان قواعد خاص خود را دارد و در عین سادگی باید بسیار عمیق باشد و از عبارات سنگین استفاده نشود. یکی از هنرهای علامه مطهری این بود که مطالبش در عین سادگی بسیار عمیق و علمی بود.

وی شناسایی اولویت های تبلیغ برای نوجوانان را از دیگر لوازم تبلیغی مدارس عنوان کرد و افزود: برای تبلیغ برای دانش آموزان باید روحیه آن ها را بشناسیم. کتب متعددی در خصوص روحیه و روان‌شناسی نوجوانان به نگارش در آمده است که مطالعه آن‌ها ما در شناخت روحیه نوجوانان و دانش آموزان کمک می‌کند؛ بدون شناخت مخاطب اگر در تولید محتوا ورود کنیم با شکست مواجه خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید مطالب تولیدی ما کاربردی باشد ، لذا داشتن جنبه احساسی، اقناعی و رفتارهای مطلب بسیار حائز اهمیت است و اگر کسی نیازها را بشناسد می تواند به اولویت های تبلیغی دست پیدا کند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در اولویت تبلیغ دانش آموزی قرار گیرد بیان مباحث اعتقادی است، برای این امر معرفی‌ مکتب و زیبایی‌های آن و شبهه زدایی از اولویت های بحث می‌باشد؛ بیان انواع توحید و براهین اثبات خدا برای نوجوان جذابیتی ندارد؛ برای بیان زیبایی‌های مکتب در دین اسلام مطالب زیاد و متعددی وجود دارد که در نتیجه ی عدم پرداختن و یا کم توجهی ما، جوان با ذهنی که برایش درست کردند، خیال می‌کند اسلام یک دین کهنه است.

حجت الاسلام امامی با بیان این که دشمن امروز هویت نوجوانان و جوانان ما را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: مهم ترین عامل هویت یابی معرفی الگو برای نوجوانان و پرسش و پاسخ برای آنان است؛ متاسفانه در برخی خانواده ها و مدرسه تا فرزند و دانش آموز می‌خواهد در مورد موضوعی سؤال کند مورد مؤاخذه قرار می گیرد. بهترین زمانی که می توانیم عدل الهی را ساده و روان معرفی کنیم دوران نوجوانی است که در این سن ذهن پر از سؤالات متعدد است که اگر جواب داده نشود تاثیر منفی در ایمان و اعتقادات او خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر این که دوران جوانی، دوران غریزه جنسی و شهوت است، گفت: یکی از سؤالاتی که امروزه در ذهن نوجوانان وجود دارد چگونگی ارتباط دختر و پسر است و متاسفانه به خاطر برخی دلائل واهی به این سؤالات پاسخ داده نمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: باید در دورانی که نوجوان به بلوغ می رسد و نشان سلامتی اوست، جشن تکلیف برگزار کنیم، اما متاسفانه از این امر غفلت شده است.

وی بیان زندگی نامه شهدا برای دانش آموزان را یکی از نیازها برای الگوسازی عنوان کرد و ادامه داد: در معرفی الگوها به دانش آموزان ظرافت و دقت زیادی را به خرج بدهیم و ابعادی مثل علمی، دینی و وطن دوستی مدنظر باشد، چرا که هر کسی نمی تواند اسوه نوجوانان و دانش‌آموزان باشد.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: برای تبلیغ دانش آموزی و نوجوانان باید به مسائل و مباحث روز مسلط بود و جواب هایی که به آن‌ها داده می شود اقناعی باشد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام امروز از بستر فضای مجازی در جهت حمله به انقلاب و اعتقادات دینی استفاده می کند و افشای چهره واقعی انگلیس، آمریکا و ... این حملات را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha