پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
دیپلمات ایرانی
حسین الوندی بهینه، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا

حوزه/حسین الوندی بهینه، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا در حاشیۀ مراسم بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی، با اشاره به توصیۀ قرآن، قول به تقویت صلح و افزایش همکاری بین دو کشور را داد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، شیخ ابوبکر زبیر، رئیس شورای ملی مسلمانان تانزانیا، معروف به بکتاوا، در مراسم بین المللی قرآن و حدیث المصطفی که در تانزانیا برگزار شد اظهار داشت: آموزه‌های اسلام، مردم را به زندگی مسالمت‌آمیزِ مبتنی برخداپرستی، عدالت‌خواهی و تقوا دعوت می‌کند.

وی با تأکید بر صلح و همبستگی، عنوان کرد: صلح یک قانون اساسی جاودانه است و بدون صلح، اتحاد و همبستگی، توسعه ای حاصل نمی شود. در هر جای سخنرانی‌هایم همیشه صلح و همبستگی را تبلیغ می‌کنم، زیرا نقش بسزایی در پیشرفت کشور دارد.

گفتنی است حسین الوندی بهینه، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم بر تقویت صلح و افزایش همکاری بین دو کشور تاکید کرد .

وی با بیان که در قرآن به همکاری و همیاری مسلمانان تصریح شده است بر همکاری ایران با تانزانیا به‌عنوان دو ملت مسلمان، برای منافع متقابل دو کشور و تقویت آن تاکید کرد .

این دیپلمات ایرانی افزود: ما باید همیشه مروّج صلح باشیم تا مردم‌مان را برای رشد و انجام ادعیه و نمازها توانمند سازیم.

رئیس انجمن صلح و آشتی تانزانیا، شیخ الهاد موسی سالوم، هم با تأکید بر اهمیت همبستگی میان مردم، به‌خصوص مسمانان، خاطرنشان کرد: قرآن دستور می دهد که اگر دشمنان شما خوستار صلح شدند، از آن استقبال کنید و شما هم به آن تمایل نشان دهید و بر خدا توکل کنید که او سمیع است.

در همین راستا، مصطفی علی تقوی، مدیر دانشگاه اسلامی المصطفی، هم تصریح کرد: این مراسم به‌منظور گردهمایی مسمانان و تأکید بر اهمیت همبستگی بین آن‌ها برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha