پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تبریز

حوزه/ پیش اجلاسیه سراسری نماز آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، پیش اجلاسیه نماز ناحیه ۵ آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام مجید آقاجانی، مدیر ستاد اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی در این نشست گفت: نیازها و احتیاجات مادی اگر زمینه برای مسائل معنوی نباشد هیچ فایده اخروی نخواهد داشت و انسان را به طرف جهنم سوق خواهد داد.

وی افزود: شخصی محضر امام صادق (ع) رسید و گفت: من سرمایه دار و متمول هستم و مالم را برای کمک به نیازمندان و رفتن به زیارات (مکه، مدینه، کربلا…) استفاده می‌کنم؛ امام فرمودند: پس صرف آن برای دنیا نیست، بلکه برای آخرت است.

وی با اشاره به اولویت داشتن آخرت بر دنیا از رفتار شهدا سخن به میان آورد و گفت: شهدایی همچون سردار سلیمانی، حججی، باکری‌ها، صیادها و… و دو شهیدی که در سانحه هواپیمایی جان خود را از دست دادند و به مقام شهادت نائل شدند، چنان بودند که گویا فرشته هستند.

وی ادامه داد: کسانی که واقعاً عاشق امام زمان (عج) هستند چنین خصوصیاتی دارند: یُحِبُّهُم وَ یُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ۚ ذٰلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ (سوره مائده آیه ۵۴) یعنی: خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند.


در ادامه این نشست، سعید عابدین زاده، معاون پرورشی ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز گفت: انسان هر کاری بخواهد انجام دهد، اگر با یاد خدا باشد آرامش قلب خواهد داشت. أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ و هر کاری با نام و یاد خدا سرانجام خوبی خواهد داشت.

وی در ادامه به راهکارهای غافل نشدن از نماز به چند مورد اشاره کرد و گفت: دائم الوضو بودن، داشتن برنامه معنوی در خانه، بلند اذان گفتن و برپایی نماز جماعت در خانه، ادای نماز اول وقت و… از جمله راهکارهای غافل نشدن از نماز است.

پیش اجلاسیه سراسری نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

پیش اجلاسیه سراسری نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha