دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1064123
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در جمع کارمندان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، به راهکارهای رهایی و نجات از فتنه ها پرداخت و تقوا، پناه بردن به خدا، دانایی و استقرار ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام را چهار راهکار اساسی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگرشورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد روز گذشته در هجدهمین نشست اخلاقی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۱، که با حضور معاونین و کارکنان مدیریت استان برگزار شد با تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بیان کرد: در آستانه سالروز میلاد پر خیر و برکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) روز زن و میلاد حضرت امام خمینی ( قدس سرّه) هستیم، این ایام را به همه شیعیان و دوستداران آن حضرت تبریک می گویم .

وی افزود: الگو پذیری از حضرت زهرا(سلام الله علیها) و پیروی از راه و مرام ایشان باید سرلوحه همه ، بخصوص بانوان باشد چراکه وقتی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) الگویشان حضرت زهرا(سلام الله علیها) است دیگر تکلیف بقیه مشخص است. یکی از وظایف ما طلاب و روحانیون، الگوپذیری از حضرت زهرا (سلام الله علیها) و شناساندن این بانوی بزرگوار در بین بانوان و تبیین ابعاد شخصیت و زندگی آن حضرت در جامعه است.

کارگر شورکی در ادامه به بیان روایاتی از معصومین در زمینه فتنه ها و راهکار رهایی از آن ها ، اشاره و بیان کرد: چهار چیز از روایات معصومین(علیهم السلام) استفاده می شود که نجات دهنده انسان در فتنه هاست و ما باید خود و دیگران را به این چهار چیز آشنا و مجهز نمائیم تا در بزنگاه فتنه ها ، راه درست و حق را از راه باطل تشخیص دهیم.

وی اولین راهکار را استعاذه و پناه بردن به خداوند در هنگام فتنه هاست دانست و افزود: به فرمایش حضرت امام علی(علیه السلام) باید این گونه از خداوند درخواست نماییم (اللّهُمّ إنّی أعوذُ بکَ مِن مُضِلاّتِ الفِتَنِ)خدایا، ما از فتنه های گمراه کننده، به تو پناه میبریم و دومین راهکار، آگاهی و دانایی فرد است به گونه ا ی که پیامبر در روایتی فرمودند روزهایی فرا می رسد که در آن روز ها انسان ها به فتنه هایی دچار می شوند که فرد، صبح با ایمان و شب کافر است مگر کسی که خداوند او را به علم ، زنده بدارد (کنز العمال ح ۳۰۸۸۳) بنابراین ما باید به علم وآگاهی و بصیرت مجهز و موضع گیری و اقدام به هنگام داشته باشیم.

مدیر حوزه خواهران استان یزد به مقوله تقوا به عنوان راهکار سوم اشاره و بیان کرد: راهکار سوم، در سخن و منطق حضرت علی(علیه السلام) کسانی که اهل تقوا باشند خداوند راه خروج از فتنه ها را به آنها نشان خواهد داد .اعلَمُوا أنّهُ مَن یتَّقِ اللّه‌َ یجعَلْ لَهُ مَخرجا مِن الفِتَنِ، و نورا مِن الظُّلَمِ(نهج البلاغه خطبه ۱۸۳) و لذا هر حرفی را نباید گفت و هر راهی را نباید رفت. وی اضافه کرد: بنا به فرمایش رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) از کتاب «معیشت پرهیزکارانه در کلام رهبری» برای ارزیابی تقوا باید مراقب نقاط مقابل تقوا که شامل غفلت، نداشتن محاسبه نفس و ولنگاری فکر ی وعملی ، حرکت بدون بصیرت و دنیا طلبی است، باشیم تا بتوان راه ومسیر درست را انتخاب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی راهکار چهارم برای رهایی از فتنه ها را استقرار یافتن ذیل ولایت اهل بیت (علیهم السلام) برشمرد و گفت: پیامبرگرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در تعبیری فرمودند: مَثَلِ اهل بیت (علیهم السلام) مَثَل کشتی نوح است و با سوار شدن در سفینه نجات که اهل بیت باشند انسان به ساحل نجات خواهد رسید و از این طریق می توان خود را در مقابل فتنه های آخر الزمانی بیمه کرد.

وی در ادامه، به حوادث اخیر کشور اشاره و افزود: در فتنه اخیرکه یک جنگ ترکیبی و شناختی بود ، دشمنان برنامه های زیادی داشتند، بعضی دراین فتنه قبول و بعضی مردود شدند ، بعضی از خواص در مقابل فوت یک نفر بدون سند و تحقیق از آن فرد فوت شده ، حمایت و نظام را متهم کردند و با بی بصیرتی، هیزم در آتش دشمن ریختند و فتنه را شعله ور نمودند و با دشمنان این انقلاب هم صدا شدند ولی همین خواص وقتی تعدادی از عزیزان ما در دفاع از امنیت کشور و مردم به شهادت رسیدند ، یا ساکت ماندند و یا از قاتلین حمایت کردند. پس باید بدانیم تنها راه نجات از این فتنه ها اطاعت از اهل بیت (علیهم السلام) و در استمرار آن علماء راستین و ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) است.

حجت الاسلام کارگر شورکی در ادامه با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان یزد حضرت آیت الله رئیسی( مدّ ظلّه) ، اظهار امیدواری کرد این سفر همراه با برکات زیادی برای استان بخصوص در زمینه رفع مشکلات آن باشد و از خداوند متعال برای دولت مردان آرزوی توفیق روز افزون و موفقیت در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی نمود.

در این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح گردید و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha