پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
علی اکبر بدیعی

حوزه/ تدوین نظریه حکومت واحد جهانی راه را برای بازخوانی نظرات اسلام پیرامون مکتب و نظام اقتصاد در اسلام, مکتب و نظام قضا در اسلام, مکتب و نظام خانواده در اسلام، جایگاه و حقوق زن، ارتباط با ادیان و مذاهب و... هموار می کند و فرصتی کم نظیر در عرضه آموزه های بی بدیل اسلام و مکتب اهل بیت به جهانیان بویژه محافل آکادمیک در اختیار ما خواهد گذاشت.

خبرگزاری حوزه | مشکلات جهان اعم از جنگ های ویرانگر، شیوع بیماری های کشنده, فقر، فساد سیاسی و اقتصادی، افزایش هزینه های زندگی و....جهانیان را براین داشت که به اصلاح امور جهان از طریق اصلاح و تغییر حکومت ها بپردازند. نظریه هایی همچون نظام سرمایه داری، کمونیستی، لیبرال دموکراسی، الیگارشی، پادشاهی .... از این نمونه هستند.

اسلام بعنوان یک دین جهانی که از ابتدا با تشکیل حکومت سیاسی عجین بوده است راهکاری قابل توجه و تامل دارد.

چهارده قرن قبل وقتی اولین حکومت دینی در جزیره العرب به مرکزیت شهر مدینه تشکیل شد، زمزمه های تأسیس حکومت جهانی مبتنی بر چهارچوب های تعریف شده اسلام به گوش رسید.
صدها روایت در مجامع روایی ما به بیان ابعاد، تفسیر و تفصیل «نظریه حکومت جهانی اسلام»پرداخته اند.
آنچه در موسسات و مراکز مهدویت پژوهی مورد توجه مضاعف قرار گرفته است پرداختن به مسایل تکراری که عمدتا ریشه در شبهات سده های قبل دارد. مسایلی همچون فوائد امام غائب، امکان طول عمر امام عصر عج، نشانه های ظهور...عدم توجه به واکاوی و تدوین نظریه حکومت واحد جهانی جهت عرضه به مراکز آکادمیک غفلتی است که به ایستایی در موضوع مهدویت منجر شده است.

تا آنجا که نگارنده مطلع است تا کنون هیچ مرکز یا پژوهشگاهی به تدوین نظریه تاسیس حکومت جهانی اسلام نپرداخته است.

این در حالیست که تاسیس حکومت واحد جهانی به رهبری «منجی» از دیرینه ترین باورها و آرزوهای بشر می باشد.

تدوین نظریه حکومت واحد جهانی راه را برای بازخوانی نظرات اسلام پیرامون مکتب و نظام اقتصاد در اسلام, مکتب و نظام قضا در اسلام, مکتب و نظام خانواده در اسلام، جایگاه و حقوق زن، ارتباط با ادیان و مذاهب، و....هموار می کند و فرصتی کم نظیر در عرضه آموزه های بی بدیل اسلام و مکتب اهل بیت به جهانیان بویژه محافل آکادمیک در اختیار ما خواهد گذاشت.

از دیگر فواید تدوین این نظریه تاسیس حکومت مدل و رفع مشکلات نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف با اتکا به راهکارهای عرضه شده در این نظریه می باشد.

یکی از راهکارها برای تدوین این نظریه، استخراج موضوعات اصلی و فرعی آن و قرار گرفتن بعنوان موضوع پایان نامه محققین و دانشجویان با نظارت اساتید فاضل می باشد که با تکمیل همه موضوعات ارائه شده می توان گام اول در تدوین این نظریه برداشت.

علی اکبر بدیعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha