دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی امام رضادر مشهد

حوزه / اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با حضور شخصیت‌های بین المللی حوزوی و دانشگاهی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی حرم امام رضا (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) صبح امروز سه شنبه ۹ خردادماه با پیام آیت الله جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی حرم رضوی آغاز شد.

در این اجلاسیه یک روزه، ۴ نشست علمی با حضور شخصیت‌های دانشگاهی، حوزوی، بین المللی در حال برگزاری است.

نشست اول با موضوع عقلانیت و عدالت با ارائه حجج اسلام، محمدتقی سبحانی، حمید پارسانیا و رضا برنجکار در نشست اول «در مکتب رضوی» برگزار شد.

در نشست دوم به موضوع رویکرد تمدنی و جهان شمول در آموزه‌های رضوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری، محمد هادی همایون، داولسی ژازکسی (استاد دانشگاه اسلامی مالزی) و خانم مرجان عاصی، عصر امروز در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به ارائه بحث می‌پردازند.

همچنین در نشست سوم با سخنرانی آیت الله مبلغی، حسین اوزجان از ترکیه، ربکا مسترتون استاد کالج اسلامی لندن به ابعاد مختلف سیره اجتماعی امام رضا(ع) در آموزه‌ها و کارکردها در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی می‌پردازند.

و در نشست پایانی این اجلاسیه حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی، حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری، عبدالمنعم الزین، نظمیه دانجی به موضوع استقرار عدالت بر مبنای احترام به کرامت بشری در سنت عملی رضوی به سخنرانی خواهند پرداخت.

گفتنی است پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۳ با هدف هم‌اندیشی در خصوص راهی برای استقرار عدالت فراگیر و حصول حقیقت در شرایط امروزی و توسعه دستگاه مفهومی برای درک رویکردها و رفتارهای عدالت محور برگزار می‌شود، همچنین ایجاد مفاهمه و همگرایی در خصوص مفاهیم عام که به طور گسترده استفاده می‌شود، از جمله عدالت، حقیقت، کرامت، تبعیض، ظلم، کشمکش و راه حل، با توجه ویژه به آن دسته از سیاست‌ها و کنش‌هایی که منشاء اضمحلال و شکست‌های اخلاقی در سطح جهان شده است، از جمله اهداف پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) است که در سال ۱۴۰۳ در دهه کرامت با پیام رهبر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha