یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: در ۱۲ سپتامبر، بیانیه رسمی پایان داعش و از بین بردن رویای آنها برای ایجاد امپراتوری ادعایی امویان اعلام شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امام جمعه نجف اشرف، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه گفت: هفته آینده، در ۱۲ سپتامبر، روز پیروزی بر داعش را جشن خواهیم گرفت. در این روز بیانیه رسمی نابودی و پایان داعش و از بین بردن رویای آنها برای ایجاد امپراتوری ادعایی امویان اعلام شد.

وی افزود: عوامل پیروزی بر داعش به فضل فتوای مرجعیت دینی، پاسخ مردم به آن و مدیریت صحیح هدایت جنگ بود.

بمباران مقر نیروهای حشد الشعبی توسط آمریکا نقض حاکمیت عراق است

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: از زمان سقوط رژیم صدام، عراق شاهد چندین جنگ بوده است که در آنها پیروز شده ایم که از جمله آنها؛ جنگ مسلحانه داعش، جنگ طایفه ای، جنگ سیاسی و جنگ اداری است. عراق در مسیر صعودی و نه نزولی قرار دارد، هرچند در این رویارویی ها، ما روزانه برای این پایداری هزینه می پردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: در روز پیروزی باید از مرجعیت، شهدا، بسیج و نیروهای مسلح خود یاد کنیم.

وی همچنین بمباران مقر نیروهای حشد الشعبی توسط آمریکا را نقض حاکمیت عراق دانست و آن را محکوم کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص انتخابات اشاره کرد: نبرد برای اصلاح و تغییر در انتخابات شوراها بین دو گزینه است: یا انصراف و حاکمیت دیگران، یا انتخاب، رأی دادن و تعیین سرنوشت خود.

وی ادامه داد: من از سید مقتدی صدر صمیمانه دعوت می کنم که به اعضای جریان صدر دستور دهد تا در انتخابات شرکت کنند، زیرا آن ها جوانان و فرزندان ما هستند.

دولت، ملّت، مرجعیت و مقاومت عراق در کنار غزه ایستاده اند

امام جمعه نجف اشرف در خصوص مسئله غزه گفت: با وجود سکوت جامعه جهانی، تعداد شهدای جنگ غزه تاکنون به ۱۷ هزار نفر و مجروحان آن به دو برابر رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: دولت، ملّت، مرجعیت و مقاومت عراق در کنار غزه ایستاده اند و عراق هزینه آن را از طریق بمباران مقر نیروهای حشد الشعبی توسط آمریکا تقبل می کند.

فرهنگ اسلامی از طریق روایات شریفه بر تربیت فرزندان تأکید دارد

وی در خطبه دینی به مجموعه ای از درس های رشد انسانی با عنوان (توسعه انسانی بین تربیت فرزندان و تربیت سگ) پرداخت و تأکید کرد که فرهنگ اسلامی از طریق روایات شریفه بر تربیت فرزندان تأکید دارد، در حالی که فرهنگ غرب به بزرگ کردن سگ و نادیده گرفتن بچه توجه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha