دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مرکز اسلامی انگلیس همچون سال های گذشته در دهه پایانی ماه صفر,میزبان عزادارنی بود که عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را ابراز کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه آئین های عزاداری در این مرکز به چهار زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی و اردو برگزار شد.

بر پایه این گزارش به نقل از پایگاه مرکز اسلامی انگلیس,شیعیان مقیم لندن وشهرهای اطراف ازهمه اقشار وملیتها هر شب با حضور خود در برنامه های گسترده تدارک دیده شده بمناسبت اربعین شهادت سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین سالروز رحلت پیامبر گرامی وعظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) وایام شهادت دومین ستاره امامت وولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) وهشتمین امام همام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، میزان عشق وارادت خود را به ائمه اطهار واهل بیت عصمت وطهارت (ع) به اثبات رساندند.

از نکات قابل توجه این مجالس سوگواری، حضور جوانان ونوجوانان مومن وعلاقمند بود که برای فرا گیری رسالت واهداف ورفتار ومنش ائمه هدی (ع) همه شب در این مراسم شرکت می جستند.

برنامه های عزاداری مرکز اسلامی انگلیس به چهار زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی واردو برای علاقمندان ومسلمانان از ملیتهای مختلف اجرا گردید .

در مراسم سوگواری به زبان فارسی که به مدت ده شب به طول انجامید ، همه شب پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم حاضرین از سخنان حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مرکز اسلامی انگلیس و مرثیه خوانی ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت (ع) آقای حاج علی اصغر مالکی نژاد و مراسم عزاداری وسینه زنی بهره می بردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ده شب سخنرانی خود در مراسم سوگواری دهه آخر صفر پیرامون فلسفه زیارت و سنت پیامبر اکرم (ص) ، به تبیین مساله زیارت و نکاتی از سنت حضرت رسول (ص) و رفتار و مشی زندگی دیگر ائمه اطهار (ع) پرداخت و در خصوص مسائل اخلاقی و تربیتی و اجتماعی با استناد به احادیث و روایاتی از ائمه هدی (ع) ، به تبیین اصول تربیتی اسلام برای داشتن یک زندگی مبتنی بر آرامش و آسایش اشاره داشت و همگان بویژه جوانان را به پیروی از این دروس تربیتی ائمه اطهار وبزرگان دین توصیه کرد.

درمراسم سوگواری به زبان عربی نیز که به مدت چهار شب برگزار گردید وحضور برادران وخواهران مسلمان عرب زبان نیز در آن بسیار چشمگیر بود ، حجت الاسلام والمسلمین سید فاضل میلانی درخصوص اهداف و رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) به سخنرانی پرداخت وآقای سید جعفر موسوی، ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت نیز مراسم مرثیه خوانی وعزاداری برپا نمود. .

سخنران ده شب مراسم سوگواری اردو زبانان که در دهه دوم ماه صفر انجام گردید نیز حجت الاسلام والمسلمین سید زکی باقری از خطبای بنام از کشور کانادا بود که برای جمع کثیری از مسلمانان اردو زبان به سخنرانی می پرداخت و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز به زبان اردو مرثیه سرایی وعزاداری و سینه زنی این مجالس را بعهده داشت .

حجت الاسلام شیخ احمد حنیف از روحانیون اهل کانادا نیز به مدت ده شب در مراسم عزاداری انگلیسی زبانان سخنرانی کرد که مورد استقبال جمع زیادی از مسلمانان انگلیسی زبان قرار گرفت . آقای احمد حنیف در سخنان خود در طول ده شب مراسم عزاداری به تبیین ریشه های واقعه قیام اباعبدالله الحسین (ع) در سرزمین کربلا ودرسهایی ازعاشورا پرداخت.

بنا برهمین گزارش هر شب در پایان مراسم عزاداری در مرکز اسلامی انگلیس ازمومنین عزادار پذیرایی می شد که همچون گذشته این سنت حسنه با کمکهای معنوی ومادی مسلمانان خیّر همراه بود.

این گزارش همچنین حاکی است مراسم سخنرانی و سوگواری به زبان فارسی وعربی وانگلیسی واردو در شبهای مراسم در ماه صفر از طریق پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی مرکز اسلامی انگلیس برای آن دسته ازعلاقمندانی که به هرعلت توفیق حضور دربرنامه ها را نداشتند ، پخش می شد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha