دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم منذر کارهای فاخری را در دفاع از اندیشه و تفکر اسلامی انجام دادند و در دفاع از حریم اهل‌بیت‌(ع) سنگ تمام گذاشت.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نظری منفرد، پیش از ظهر در همایش بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین (منذر)، که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که تحقیقات علمای دین با در نظر گرفتن اهمیت موضوع صورت گرفته است، گفت: پژوهش‌های مرحوم منذر، کاربردی و راهگشا برای پاسخگویی به نیازهای روز است.

وی افزود: این عالم فقید انسانی بود که در حوزه‌های مختلف دارای توانایی و پشتکار لازم و نقشه راه برای دستیابی به اهداف را داشت و بر این اساس حرکت می‌کرد و فعالیت هایش در یک عرصه خاص خلاصه نمی‌شد.

این استاد حوزه با اشاره به این که تمرکز فعالیت‌های انسان بر محور مشخصی است که جوهره آن را مهر اهل‌بیت‌(ع) و منطق ولایت تشکیل می‌دهد، ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های مهم تتبعات و پژوهش‌های مرحوم منذر در حوزه شناخت فرق ضاله و مبارزه با آنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این‌ که استاد منذر تلاش زیادی در عرصه مبارزه با غرب‌گرایی داشت، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات برجسته ایشان، منابع بسیار زیادی بود که در کتاب‌هایشان می‌آوردند؛ زیرا هر کتابی که دارای منابع بیشتری باشد نشانگر آن است که پژوهشگر تلاش بیشتری برای رسیدن به حقیقت انجام داده و مخاطب نیز با خیالی آسوده‌تر مطالب را رصد می‌کند.

وی با بیان این‌که گاهی در تحقیقات مرحوم منذر بیش از 500 مصدر عنوان می‌شد، گفت: ایشان در تحقیقات خود صرفا به گردآوری بسنده نمی‌کرد، بلکه تلاشش در قالب تحلیل و پیام نیز رخ‌نمایی می‌کرد و در این حوزه بسیار کوشا بود.

این استاد حوزه، کار بی‌وقفه را از دیگر خصوصیات برجسته مرحوم منذر عنوان کرد و افزود: این عالم فقید معتقد بود که روحانیت نیاز به دفاع ندارد، ولی تلاش‌های علمی خود را برای دفاع از حقانیتی حوزه به  دنبال آن بود، انجام می داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نظری منفرد در پایان تصریح کرد: مرحوم منذر کارهای فاخری را در دفاع از اندیشه و تفکر اسلامی انجام دادند که سال‌های سال چراغ راه دیگران خواهد بود و به همین دلیل عمر ایشان عمری پر برکت بود و در راه دفاع از حریم اهل‌بیت‌(ع) سنگ تمام گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha