دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

خداوند ما را براى ماندن در این دنیا نیافریده است. گذران چند صباح از عمر در سراى فانى فقط جهت ساختن زندگی بهتر و سعادت و خوشبختی ابدی در آن عالم است.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بحرینی رئیس مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن طی یادداشتی ابراز داشت: همه ما در معرض آسیب های نفس خویش هستیم و دائما امر به کارهای بد می شویم که اگر ترحم الهی نباشد معلوم نیست در راه رستگاری قرار گیریم. در آیه ۵۳ از سوره یوسف به این نفس اشاره شده‌است. نفس اماره، انسان را به سوی کارهای زشت هدایت می‌کند. از آن هنگام که انسان به بلوغ و تکلیف مى‏رسد، حتى شاید مدتى قبل از آن تا هنگام مرگ، تحت تأثیر هجوم و حمله نفس اماره که هواى نفس و امیال شهوانی است، قرار مى‏گیرد.

وی افزود: خداوند ما را براى ماندن در این دنیا نیافریده بلکه غایت هدف خلقت ما عالمى دیگر است. گذران چند صباح از عمر در سراى فانى فقط جهت ساختن زندگی بهتر و سعادت و خوشبختی ابدی در آن عالم است و آزمون های الهی برای نمایان شدن جوهر وجود عالم است.

این دانش آموخته حوزه علمیه خاطر نشان کرد: انسان از ابتدای تولد تا پایان عمر در این مسیر قرار دارد. به علاوه هر چه انسان در طى کردن مراحل عالی انسان موفق‏تر باشد، شیطانى که او راهمراهى میکند، قویتر خواهد بود. انسان از دو جنبه مادى و معنوى به وجود آمده و چون دنیا براى او نمود عینى و لمس حضورى و جذب شهودى دارد و مولود عالم طبیعت است، پس راحت‏تر به سویش جذب مى‏شود و او را بدون سبب واسطه‏ اى باور خواهند کرد، چون در جلو چشمش حجاب و مانعى که موجب شود بر این باور تردید کند، وجود ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha