دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حجت‌الاسلام و المسلمین تمنایی گفت: کارکرد فکری رسانه حوزه نباید در کشور محدود شود، بلکه باید کارکردی بین‌المللی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از اصفهان حجت‌الاسلام و المسلمین تمنایی در نشست با مدیر مسئول هفته‌نامه افق و خبرگزاری حوزه و جمعی از دست‌اندرکاران این رسانه گفت: انتظار می‌رود روحیه انقلابی‌گری و بسیجی دوران دفاع مقدس که در میان طلاب بود امروز در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه اطلاع‌رسانی ملموس باشد.

وی افزود: رسانه خبری حوزه‌های علمیه روحیه امید و نشاط را در میان  حوزویان ایجاد کرد.

مدیر مدرسه علمیه صدر اصفهان تصریح نمود: برخی طلاب و فضلا در مناطق محروم مشغول فعالیت تبلیغی هستند و ممکن است برای درک بزرگان حوزه دلتنگی کنند که با انتشار هفته‌نامه افق و راه‌اندازی خبرگزاری حوزه این خلا برای آنان پر شده است.

وی خاطرنشان ساخت: رسانه حوزه باید در عرصه‌های مختلف دیگر از جمله هنر نیز فعالیت داشته باشد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد این حرکت عظیم از سوی رسانه حوزه باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین تمنایی با اشاره به این‌که ما در عرصه هنر حرف برای گفتن داریم گفت: نباید دنیای امروز از ما جلوتر باشد بلکه باید در هر زمینه‌ای رشد یافته‌ترین مردم دنیا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید از طریق همین رسانه که فرصت بسیار مناسبی است ارتباط وثیق و عمیق متقابل مردم و روحانیت را برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین تمنایی عدم ارتباط با دانشگاه، بازار و مردم را در عصر حاضر از نقاط ضعف حوزه دانست و تاکید کرد: در زمان گذشته این ارتباط بسیار  عمیق بود به طوری‌که هنگام نماز ظهر صدای اذان از همه حجره‌های بازار بلند می‌شدو با حضور در مسجد، علاوه بر شرکت در نماز جماعت فقه بازار را فرا می‌گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه صدر در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت این مدرسه علمیه گفت: مدرسه علمیه صدر بازار با 230 سال قدمت که بخش از آن حدود 25 سال پیش توسعه یافت در زمان قاجاریه به همت مرحوم حاج محمدخان صدر که چهار مدرسه مهم دیگر را ساخته تاسیس شد و این انسان  بزرگ که در نجف مدفون است مدرسه دیگری در نجف اشرف بنا کردند.  

وی افزود: در این مدرسه حدود 30 کرسی درس خارج دایر است که از ساعت 7  الی 11 صبح طلاب و فضلای علوم دینی از محضر اساتید بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بزرگان و سرمایه‌های علمی حوزه‌ علمیه به ویژه در اصفهان، خدمات فراوانی داشته که جا دارد رسانه حوزه این شخصیت‌ها را به طلاب جوان معرفی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تمنایی از دیگر وظایف رسانه حوزه را معرفی شهدای روحانی و شخصیت‌های بزرگ این قشر عنوان کرد و یادآور شد: لازم است با ارتباط نزدیک با خانواده‌های آنان، سجایای اخلاقی، رفتاری و خاطرات آن بزرگان را به صورت ملموس به جامعه اسلامی به ویژه طلاب جوان معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha