جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مبلغان

مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور روحانیون و فضلای سراسر کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مراسم امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم، حجت الاسلام  والمسلمین حسین خانی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام عباسی مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث، دکتر خواجه پیری رئیس کار گروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) و طلاب و روحانیون شرکت کننده در این دوره در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولایت قم آغازشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در این مراسم با بیان این که تحقق اسلام ناب و پیاده سازی سنت نبوی به غیر از محوریت قرآن و احادیث اهل بیت(ع) ممکن نیست گفت: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند و کسانی هستند که به منشأ وحی متصل بوده و می‌توانند قرآن را برای ما تفسیر کنند.

وی بیان  کرد: کسانی که می‌گویند قرآن برای ما کافی است و به قرآن بسنده کرده‌اند، نمی‌توانند به قرآن عمل کنند چون احادیث اهل بیت(ع) است که قرآن را بیان می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین خانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که نهج‌البلاغه را می‌توان به عنوان آیین نامه انقلاب به حساب آورد گفت: امیرالمؤمنین(ع) از روش‌های تأثیرگذاری برای تربیت مردم استفاده می‌کردند و ما می‌توانیم با مطالعه نهج‌البلاغه به این روش‌ها پی ببریم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستورالعمل‌ها از فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) قابل استفاده است و طلاب و روحانیون باید نهج‌البلاغه را با دقت مورد بررسی قرار دهند تا به این دستورالعمل‌ها پی ببرند.

در ادامه حجت الاسلام عباسی با بیان این که این دوره تحت عنوان دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود گفت: هدف ما این است در تمام نقاط ایران این دو کتاب ارزشمند آموزش داده شود و همه توفیق استفاده از این دو کتاب را داشته باشند.

در ادامه دکتر خواجه پیری  نیز گفت: هدف ما از برگزاری این دوره این است که به ازای هر هزار نفر یک مربی آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha