دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 339951
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
علی عباسی - مدیر حوزه قزوین

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه تفکر بسیجی، تفکری بود که در پهنه رسالت انبیا وجود داشته، داشتن اخلاص و زمان شناسی را شاخصه اصلی بسیج عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در تجمع طلاب بسیجی حوزه های علمیه قزوین که ظهر امروز  به مناسبت 2 آذر سالروز تشکیل بسیج طلبه و دانشجو به فرمان امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد: تفکر بسیجی، تفکری بود که در پهنه رسالت انبیا وجود داشته و این تفکر در روش و عملکرد ائمه اطهار(ع) وجود و نمود داشت.

وی افزود: امام خمینی(ره)  یک انسان عارف و یک مرجع تقلید بزرگبود که این تفکر را به صحنه کشاند، زنده کرد و جنبه کارکردی و عملی به آن بخشید.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: شاخصه اصلی بسیج اخلاص است که در همه انبیا و در راس عملکرد بود و این عامل در کنار خصوصیات دیگری همچون عملگرایی، تلاش وکوشش، دشمن شناسی و دشمن ستیزی نتایج موفقی ر ابه بار آورد.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با ذکر این نکته که زمان شناسی از خصوصیات دیگر بسیج است است عنوان کرد: امام راحل(ره) در پیامی که به روحانیت داشتند یکی از  شرایط مجتهد را آگاهی به سیاست های شرق و غرب عالم معرفی می کند و مطابق با این بیان اگر کسی آگاهی و اطلاع از سیاست های شرق و غرب را نداشته باشد مجتهد نیست.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: این فرمایش بسیار دقیقی است و مقام معظم رهبری تا به حال عامل و  ادامه دهنده اصلی  این سخن بوده اند.

وی افزود: الحمدلله امروز حوزه های علمیه به این سمت حرکت می کنند و سال به سال هم این تفکر تجلی بیشتری پیدا می کند به طوریکه این عامل نه تنها افول نکرده بلکه افت هم نداشته است.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در حوزه های علمیه اخیرا مطلبی را بیان کرده اند که درست است و اعلام کرده اند که مسئولیت بسیج در مدارس به عهده مدیران حوزه است و مدیران مسئول هستند و بقیه هم بالاخره باید ازآانها حمایت کنند و این درست است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین یادآور شد:  اگر بخواهیم بسیج را جدای از مدیریت بدانیم منطقا کار درستی نیست چرا که همانگونه که  مسئولیت تبلیغ و تهذیب بر عهده مدیران است بسیج هم باید زیر نظر مدیر حوزه باشد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به آمار فعالیت های پایگاه های حوزه قزوین گفت: در حال حاضر 10 پایگاه در حوزه ها و مدارس علمیه قزوین شامل مدارس علمیه برادران و خواهران فعال بوده که از بین اعضای آن بیش از 400 نفر مبلغ و مبلغه در اردوی راهیان نور به مناطق جبهه های جنگ اعزام می شوند.

وی افزود: برخی از اعضای این پایگاه در اردوهای جهادی هم حضور فعال داشته و به انجام فعالیت های فرهنگی و دینی می پردازند که تجربه خوبی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha