یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کنگره

حوزه/ نماینده جامعة المصطفی در ژاپن با اشاره به اینکه بر اساس تفکر شهید مطهری گم شدن هویت برخی مسلمانان عامل اصلی گرایش به تکفیر است گفت: یافتن این هویت گمشده باعث حل بسیاری از مشکلات جوامع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پرفسور شیماموت در نشست تخصصی کمیسیون تبار شناسی جریان های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه از 18 سالگی به دنبال مطالعه در خصوص اسلام، ایران و تشیع بوده است بیان کرد: از میان گستره مطالعاتی که داشتم به نسخه ای موثر برای درمان معضل عدم تعادل بشر برخورد کردم.

وی ادامه داد: من با شخصیت آیت الله مطهری از جوانی آشنا شده ام، روش معتدل شهید مطهری این است که به دنبال جستجوی هویت دهی به انسان در میان هیاهوهای شرق و غرب است و این موضوع برای در موضوع معرفت نفس جذاب بود.

نماینده جامعة المصطفی در کشور ژاپن اظهار کرد: مشکل امروز جوامع اسلامی این است که تعادل در جوامع به خطر افتاده است و این موضوع به واسطه گم شدن هویت برخی مسلمانان است. شهید مطهری می گوید در تعجبم از کسی است که خودش را گم کرده و به دنبال آن نمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: مردم جهان همه باید به تواضع برسند و سعی کنند خود را بشناسند که تنها در این صورت است که مشکلات جوامع به ویژه مسلمان حل خواهد شد.

انتهای پیام/            

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha