یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مولوی عبدالهی اسدیه بیرجند

امام جمعه اهل سنت بیرجند دین اسلام را دین اعتدال دانست و بروز جریان تکفیر و افراطی را ناشی از عدم پایبندی به میانه روی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت بیرجند در کمیسیون تبار شناسی با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید شما را امت میانه قرار دادیم تا بر مردم شاهد باشید گفت: اسلام دین اعتدال، مهر و  محبت است و تا زمانی که پیروان اسلام بر روش اعتدال پایبند باشند سعادت دنیا و آخرت نثار آنان خواهد شد.

وی ادامه داد: ولی اگر از خطی و مشی که اسلام برای ما تعیین کرده تخطی کرده و ذره ای منحرف شویم نه تنها سعادت دنیا و آخرت نصیب ما نخواهد شد بلکه جامعه به فساد کشیده خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه اعتدال در عقیده، رفتار و گفتار موضوعی است که اسلام آن را به ما امر کرده است گفت: مسیحیت درباره حضرت عیسی(ع) تا حدی اغراق کرده که ایشان را خدا می دانند و در اسلام نیز باید از اغراق دین جلوگیری کرد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه پدیده شوم تکفیر چهره اسلام را خدشه دارد کرده و موجب اسلام هراسی شده است گفت: این جریان نشات گرفته از عدم پایبندی به اعتدال است چرا که موجب می شود کسانی که چنین تفکراتی دارند همه افرادی را که بر خلاف آنها فکر می کنند مهدور الدم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: باید با روش درست و استدلال منطقی از گسترش فکر تکفیری جلوگیری کنیم تا این تفکر در جهان خاتمه یابد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha