یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کنگره

حوزه یکی از علمای کشور آذربایجان گفت: تکفیری گری مربوط به هیچ دینی نیست و برخی می خواهند جنگ مذهبی به راه انداخته و باید مسلمانان در مقام عمل با هم متحد بوده و بر علیه تکفیری گری قیام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شاهین حسن لی امروز در کمیسیون برون رفت کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: امروزه باید مسلمانان با اتحاد به فکر راه حل رفع مشکلات باشند و بیشتر از مباحث نظری باید به دنبال راه های عملی باشیم.

وی گفت: یکی از راه ها توجه به اندیشه های مسلمانان است که باید در این راستا تلاش جدی داشته باشند و عقاید دینی خود را مورد مطالعه قرار دهند و ارزش های حقیقی و الهی را برای جهانبینی خود برگزینند.

این عالم کشور آذربایجان گفت: تکفیری گری نسخه تحریف شده دین است و برای تصحیح آن باید نوع نگاه به دین تغییر داده شود و در نگاه خودمان به دین اسلام باید به اخلاق و معارف اخلاقی که در دین مبین اسلام مورد تاکید است توجه جدی داشته باشیم.

وی گفت: دین باید از راه اخلاق و نگاه های عرفانی و عشق و محبت مورد توجه قرار گیرد.

شاهین حسن لی اذعان داشت: یکی دیگر از عامل هایی که موضوع تکفیر را می تواند ریشه کن کند، وحدت مسلمانان است؛ مسلمانانی که منصوب به مذاهب شیعه و سنی هستند، اگر با همدیگر علیه تکفیری گری اقدام کنند این تکفیرگران خواهند بود که می فهمند که از دین خارج شده اند.

این عالم کشور آذربایجان گفت: تکفیری گری مربوط به هیچ دینی نیست و برخی می خواهند جنگ مذهبی به راه انداخته و باید مسلمانان در مقام عمل با هم متحد بوده و بر علیه تکفیری گری قیام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha