دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 339970
۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
هاشم السراج

حوزه/ یکی از علمای سودان اهل بیت(ع) را اساس دین دانست و گفت: اگر نتوانیم پیام‌های علمی درست درباره اهل بیت(ع) ارائه دهیم کاری نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» هاشم علی السراج عصر امروز در کمیسیون ریشه‌یابی افکار تکفیری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای اسلام از گروه‌های افراطی اظهار کرد: مخاطب ما در کنگره جریان‌های تکفیری و افراطی، وجدان‌ها و ضمیر بیدار جوانان است.

وی با بیان این که در سودان از سوی تکفیری‌ها در معرض سوء قصد قرار گرفته است تصریح کرد: ما اینجا نیامدیم که همدیگر را متهم کنیم؛ بلکه‌ می‌خواهیم از این کنفرانس پیام مثبتی به دست بیاوریم و پیامی به جوانان داشته باشیم.

علی السید تاکید کرد: ما می‌خواهیم به جوانان بگوئیم که اسلام دین صلح و امنیت و رحمت است.

وی با تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم گفت: این عبارت در شخصیت اهل بیت(ع) متبلور می‌شود، اهل بیت (ع)اساس دین هستند و اگر ما نتوانیم پیام‌های علمی درست و صحیحی درباره اهل بیت(ع) ارائه دهیم در واقع کاری نکردیم.

این عالم سودانی بیان داشت: معانی بسیار ظریفی در قرآن وجود دارد که به اهل بیت(ع) اشاره دارد و این واژه‌ها و معانی باید ترویج شود تا جوانان از آنها مطلع شوند.

وی با ذکر نمونه‌هایی از این مسئله اظهار کرد: اسم فاطمه نشات گرفته از این است که خداوند با محبت فاطمه مسلمانان را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha