یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
اسامه السید

حوزه/ یکی از علمای لبنان گفت: در مقطعی، بسیاری از علمای اسلام به مسئله وهابی‌ها اشاره نمی‌کردند و می‌گفتند این اختلافات در چارچوب مسائل شیعه و سنی است و سکوت کردند، ولی امروز با پدیده شوم تکفیری مواجه هستیم.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، شیخ اسامه السید عصر امروز در کمیسیون ریشه‌یابی افکار تکفیری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای اسلام از گروه‌های افراطی اظهار کرد: موضوع ایجاد راه حل و درمان پدیده تکفیری پیشنهاد خوبی است و باید درصدد درمان این پدیده باشیم.

وی با بیان این که افکار تکفیری از زمان خوارج منتشر شده تصریح کرد: یکی از اشخاصی که تفکر خوارج داشته در کتابی، ابن ملجم قاتل علی ابن ابیطالب(ع) را مدح می‌کند که این شخص با این ضربتی که به امام علی(ع) وارد کرد قرب الهی را می‌خواست، این فکر، فکر تکفیری است که پشتوانه و بستر دارد.

شیخ اسامه السید تکفیر را از مسائل خطرناک توصیف کرد و گفت: باید وهابی‌ها و تکفیری‌ها را به اسامی آنها بشناسیم.

این پژوهشگر دینی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در راستای شناخت ریشه‌های تکفیر تاکید کرد و افزود: علمای ما باید روی منبرها خطر افکار تکفیری را برای مردم گوشزد کنند.

وی تاکید کرد: در مقطعی، بسیاری از علمای اسلام به مسئله وهابی‌ها اشاره نمی‌کردند و می‌گفتند این اختلافات در چارچوب مسائل شیعه و سنی است و سکوت کردند، ولی امروز با پدیده شوم تکفیری مواجه هستیم.

شیخ اسامه السید به گسترده بودن جنایات داعش در برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: داعش تنها با احساسات مردم بازی نمی‌کند، بلکه استخوان‌ها را خرد می‌کند.

وی با بیان این که کلمه کفر بیش از 500 بار در قرآن آمده است صریح کرد: در برابر علمای اسلام ثابت می‌کنم که باید دستمان را روی زخم بگذاریم و علل پدیده را بررسی کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha