دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از تجمع 20میلیونی زائران کربلا عقل و عاطفه را دو استراتژی مهم حضرت حسین بن علی (ع) در برابر دشمن و جهالت برشمردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با فرماندهان کلانتری های انتظامی کشور، تجمع  20میلیونی مردم در کربلا را بی سابقه توصیف کردند و گفتند: امام حسین (ع) با قیام خود موجب بیداری مسلمین و آزادی خواهان جهان در برابر ظلم و ستم شدند.

معظم له جهاد و مبارزه را دو عنصر قوی و دژ مستحکم برای اقتدار و عزت اسلام بیان داشتند و افزودند: اگر ملتی جهاد در برابر ظالمان را ترک کند، قطعا دچار ذلت خواهد شد.

ایشان امنیت و عدالت را از نعمت های  الهی در جامعه اسلامی دانستند و بر ضرورت حفظ این دو نعمت در جامعه تاکید کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که تکفیری های زائیده تفکر و اندیشه غربی ها و ایادی آنها در برابر موج بیداری اسلامی در جهان می باشند، خاطر نشان ساختند: دشمن برای این که بتواند جلوی نفوذ موج اسلام خواهی را در منطقه و جهان بگیرد، فرزند نامشروعی را به نام  تکفیری ها  به وجود آورد تا  بتواند با اسلام مقابله کند.

 این مرجع تقلید با اشاره به این که هیچ  حرکتی در دنیا بدون علت به وجود نیامده است، گفتند: امام حسین (ع) نیز برای مقابله با زیاده خواهی یزید و از بین بردن جهالت مردم دست به قیام زده است.

 ایشان با اشاره به این که امام حسین (ع) با نثار خون خود موجب برافراشته شدن پرچم اسلام و بصیرت در مقابل اهریمنان شد، افزودند: انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیز برخاسته از انقلاب حسینی و در مسیر و امتداد حرکت آن امام همام طراحی و اجرا شده  است.

  معظم له در پایان عقل و عاطفه را دو استراتژی مهم حضرت حسین بن علی (ع) در برابر دشمن و جهالت مردم عنوان کردند و اظهار داشتند: امام حسین (ع) با بر انگیختن احساسات و عواطف، شور حسینی را تا ابد در جامعه اسلامی زنده نگه داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha