یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راهپیمایی حماسه 9 دی

حوزه/ حماسه عظیم و تاریخی ۹ دی عظمت و شکوه مقام معظم رهبری و ملت انقلابی ایران را به جهانیان نشان داد و باید این روز بزرگ تا ابد در حافظه ملت ایران باقی بماند.

همزمان با سالروز حماسه آفرینی مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی در 9 دی 88، تنی چند از مدیران مدارس علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اهواز با گرامیداشت این روز بزرگ و سرنوشت ساز، بر حضور طلاب و روحانیون در برنامه های گرامیداشت این روز مهم تأکید کرده و تصریح کردند: حماسه عظیم ۹ دی عظمت و شکوه مقام معظم رهبری و ملت انقلابی ایران را به جهانیان نشان داد و باید این روز بزرگ تا ابد در حافظه تاریخی ملت ایران باقی بماند.

*9 دی؛ روز شکست توطئه دشمن

حجت الاسلام محمد تقی نهیرات، مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه، با بیان این که حماسه ۹ دی، روز پایان یافتن دسیسه های استکبار جهانی بود، گفت: امروز دشمنان داخلی و خارجی نظام با استفاده از رسانه های خود، در تلاش برای مخدوش کردن و از یاد بردن حماسه ۹ دی هستند؛ از این رو طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان باید با آگاهی بخشی و ترویج سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ابعاد گسترده فتنه، بصیرت سیاسی مردم را افزایش دهند.

وی با بیان این که مراسم پرشوری در مسجد جامع امیدیه برگزار می شود، گفت: در این مراسم که با سخنرانی ویژه حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز برگزار می شود، طلاب، روحانیون اساتید حوزه و مدیران شهری نیز همراه با اقشار مردم حضور خواهند داشت.

مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه، با اشاره به بخشی از فعالیت های صورت گرفته در خصوص اجرای هرچه بهتر گرامیداشت ۹ دی از سوی طلاب این مدرسه علمیه، گفت: چاپ پوستر و بروشورهای بصیرتی سیاسی، راه اندازی اتاق های شهری پرسش و پاسخ، پخش نواهای حماسی و برپا کردن ایستگاه های صلواتی، بخشی از فعالیت های طلاب مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه به مناسب سالروز حماسه ۹ دی است.

*نمایش عظمت و اقتدار ملت و رهبری

حجت الاسلام حسن برومی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، با بیان این که ۹ دی انقلاب دوم ملت ایران بود، گفت: آن گاه که دشمن در فتنه ۸۸ همه توان خود را برای براندازی نظام اسلامی ایران به کار گرفت و در عاشورای حسینی دست کثیف فتنه گران، برای ملت ایران رو شد، حماسه ۹ دی رقم خورد و اقیانوسی از مردم در خیابان های سراسر کشور حاضر شده و آتش فتنه را خاموش کردند.

این استاد حوزه با اشاره به ابعاد حماسه ۹ دی، بیان داشت: ملت ایران در ۹ دی سال ۸۸ برای دفاع از تمامیت نظام و حمایت از ولایت فقیه وارد عرصه شدند؛ به همین دلیل مراسم گرامیداشت این حماسه باید سال به سال به صورت ویژه ای برگزار شود.

حجت الاسلام برومی، خواستار توجه طلاب به بیان زوایای این فتنه عمیق برای جوانان شد و اظهار داشت: از آنجایی که حمایت از ولایت فقیه و نظام اسلامی ایران یک واجب عقلی است، باید زوایا و عوامل شکل گیری فتنه سال ۸۸ برای مردم بازگو شود تا خدایی ناکرده در غبار فتنه منحرف نشوند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، روحانیت را موتور محرکه فکری مردم و نظام عنوان کرد و گفت: باید طلاب و روحانیانی که خود پدیدآورنده حماسه ۹دی بودند، در مراسم گرامیداشت ۹ دی حضور داشته و مردم را نیز دعوت به شرکت کنند.

*اعتقاد قلبی ملت به ولایت فقیه

حجت الاسلام بهنام موچگانی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، با اشاره به اقدام های دشمنان در خصوص تطهیر سران فتنه، تأکید کرد: بر ملت ایران لازم است که ضمن حضور پرشور در آیین های گرامیداشت حماسه ۹ دی، این اقدام را محکوم کنند.

وی با بیان این که در فتنه ۸۸ جایگاه ولایت فقیه و نقش تعیین کننده ایشان به روشنی مشخص شد، اذعان داشت: دشمن جاهل در خیالات خام خود تصور کردند که می توانند ارادت قلبی ملت به ولایت فقیه را از بین ببرند، اما با گذشت چند سال از آن فتنه، نه تنها ارادت مردم به رهبری کم نشد، بلکه شاهد برگزاری گرامیداشت هایی به پاس همان حماسه عظیم هستیم.

حجت الاسلام موچگانی با بیان این که مراسمی از سوی طلاب این مدرسه علمیه در مصلی شهرستان اندیکا برگزار می شود، گفت: فردا کلیه درس و بحث های طلبگی تعطیل بوده و همه طلاب همراه با اساتید و کادر علمی مدرسه برای شرکت در تجمعی که به همین مناسبت برگزار می شود، شرکت می کنند.

*تبلور بصیرت و تبعیت از رهبری

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای، با بیان این که حضور طلاب در مراسم گرامیداشت ۹ دی تجدید میثاق با ولایت فقیه است، اذعان داشت: بر همه ملت ایران به ویژه طلاب و روحانیون اهوازی لازم است با شرکت پر رنگ در این یوم الله و فریاد شعارهای کوبنده و ضدآمریکایی، حمایت خود از نظام و ولایت و برائت از مستکبرین را اعلام کنند.

این استاد حوزه با اشاره به نقش مردم در نابودی دسیسه های چندین ساله دشمن گفت: به یقین حماسه ۹ دی تبلور بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه بود؛ چرا که دشمن چندین سال مهندسی سیاسی کرده بود تا بتواند نظام اسلامی ایران را ساقط کند، اما بصیرت بالای ملت ایران، این مهندسی سیاسی آنها را به کابوسی تلخ و همیشگی برای آنها تبدیل کرد و این کابوس هر ساله با گرامیداشت این حماسه زنده و تازه می شود.

برگزاری نشست سیاسی در مدرسه امام محمد باقر(ع) شوش

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، با بیان این که حرکت تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی در 9 دی سال 88 باید برای همیشه در تاریخ زنده و جاودان بماند، اظهار داشت: زنده نگه داشتن این حماسه به معنای تازه ماندن داغ شکست دشمن تا دندان مسلح به ابزارهای رسانه ای و فرهنگی است.

این استاد حوزه با اشاره به روحیه ولایت مداری ملت ایران، خاطرنشان ساخت: مردم ایران اسلامی پشتیبان و مدافع همه جانبه اسلام بوده و با حضور خود در راهپیمایی گسترده 9 دی چهره واقعی فتنه گران و دشمنان قسم خورده نظام را آشکار کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، بصیرت سیاسی ملت ایران را مرهون اقدام های مبلیغین و روحانیون مدارس علمیه دانست و اظهار داشت: همینک پنج سال از فتنه ۸۸ می گذر اما مشاهده می کنیم که همچنان ملت نسبت به کلمه فتنه حساس بوده و اگر جایی احساس کنند که قرار است اتفاق جدیدی علیه نظام و انقلاب رخ دهد، با بصیرت کامل اقدام به مقابله می کنند و در این راه با هیچ کس شوخی ندارند.

حجت الاسلام چنانی با اشاره به برگزاری نشست سیاسی حماسه ۹دی در مدرسه امام محمد باقر(ع) شوش، گفت: از آنجایی که مراسم مشخصی در شهرستان شوش برگزار نمی شود، نشستی سیاسی با حضور یکی از شخصیت های مطرح در راستای بررسی ابعاد و زوایای پنهان فتنه ۸۸ همزمان با روز ۹ دی در این مدرسه علمیه برگزار می شود.

*فتنه گران در آتش ۹ دی سوختند

حجت الاسلام مجتبی کبریتی، استاد حوزه و جانشین مدیریت حوزه علمیه خوزستان نیز با اشاره به ابعاد گسترده حماسه ۹دی، اظهار داشت: به یقین حماسه ۹ دی از چند جهت مهم و حساس بود که مهمترین آن پیچاندن نسخه فتنه گران و فرستادن آنها به زباله دان تاریخ ایران و فهماندن روحیه ولایت مداری ملت به دشمنان بی عقل بود.

جانشین مدیریت حوزه علمیه خوزستان در پایان با دعوت از طلاب برای حضور گسترده در مراسم های گرامیداشت حماسه ۹دی، تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیون همراه با سایر جوانان انقلابی خوزستان در مراسم های این حماسه عظیم هم سبب تقویت جایگاه ولایت و هم موجبات خنثی سازی دسیسه های دشمن را فراهم می کند.

گزارش: علی زمان زارعی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha