سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
9 دی

حوزه/ حماسه ۹دی تلنگری بر اذهان خاک گرفته بود تا گرد غفلت بتکانند و بیدار شوند در حقیقت روح بصیرت بر 9دی دمیده شد تا حماسه شود.

خبرگزاری «حوزه»/ حماسه ۹دی یکی از ماندگارترین اتفاقات شیرین در طول تاریخ ایران بود که بسیاری از تحلیلگران خارجی از آن به عنوان پرشورترین حادثه و رخداد  سیاسی در جهان یاد می کنند.

این حادثه عظیم تاریخی تلنگری بر اذهان خاک گرفته بود تا گرد غفلت بتکانند و بیدار شوند و با بصیرت کامل، حق را از باطل تمییز دهند تا غبار فتنه نتواند همه جا را در بر گیرد.

همزمان با فرارسیدن سالروز حماسه مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در 9 دی 88، خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به سراغ چند تن از ائمه جمعه استات اصفهان رفته و نظر آنان را درباره پیامدهای جهانی این حماسه مردمی جویا شده است که حاصل آن در پی می آید.

*بینی سران استکبار و فتنه گران به خاک مالیده شد

امام جمعه گلپایگان با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹دی، گفت: پس از انتخابات ۸۸ دنیای استکبار و گروه های معاند دندان تیز کرده بودند تا انقلاب را از بین ببرند. همزمان با آنها افراد بی بصیرتی هم در داخل، آب به آسیاب دشمن ریخته و فتنه ای به پا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی ادامه داد: در این بین زخم خوردگان انقلاب با جسارت وارد میدان شده و به کارهای وقیحانه دست زدند و عده ای که مدعی پیروی از خط امام و ولایت بودند،سکوت کردند و به ایجاد آشوب دامن زدند. تا جایی که حرمت عاشورا را ههم شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان وقتی  برخی مانند بنی‌امیه خیمه‌های عاشورایی و بیرق‌های امام حسین(ع) را آتش زدند، چادر از سر زنان کشیدند و چنگ و دندان برای انقلاب و علمدار انقلاب تیز کرده‌اند، خون مردم به جوش آمد و به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و حماسه‌ای ماندگار رقم زدند.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: ملت بصیر و انقلابی ایران با مشاهده هتک حرمت عاشورا وارد میدان شدند و حماسه ۹دی را رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با تاکید بر این که حماسه 9 دی تنها متعلق به مردم است، اظهار داشت: ملت هوشیار ایران با حماسه آفرینی در این زوز، علاوه بر اثبات وفاداری خود به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، بینی فتنه گران و سران استکبار را به خاک مالیدند تا بار دیگر هوس توطئه علیه نظام اسلامی را نکنند.

*بیمه شدن نظام اسلامی

امام جمعه آران و بیدگل نیز  حماسه ملی 9 دی ماه را یوم الله دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خط مقدم مقابله با استکبار محکم ایستاده و به جامعه بصیرت دهی کردند.

حجت الاسلام سید محمد موسوی افزود: در حالی‌که در جریان فتنه سال 1388دنیای استکبار و در رأس آنها آمریکای جنایتکار با همراهی فتنه گران فریب خورده کمر همت به نابود نظام اسلامی بسته بودند و از طریق رسانه‌ها و ماهواره‌ها علیه نظام اسلامی ما متحد شده و بمباران تبلیغاتی را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: هدف این افراد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که برخی ساده‌لوحانه آب در آسیاب دشمن ریختند و کام ملت و رهبری را تلخ کردند.

امام جمعه آران و بیدگل تاکید کرد: دستاورد مهم حماسه حضور باشکوه مردم در روز 9 دی 88، بیمه شدن نظام اسلامی در برابر تهاجمات دشمن، تسریع در حرکت بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه‌، الهام‌بخشی مردم دنیا از ملت ایران در راستای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی و ... بود.

*نمایش قدرت ملت

امام جمعه موقت شهرضا هم با اشاره به حماسه 9 دی ماه سال 88 بیان کرد: در سال 88 دست قدرت الهی بود که مردم بیدار شدند و به صحنه آمدند.

حجت الاسلام اصغر قائمی ادامه داد: افراد نا آگاه با فتنه گران اصلی هم پیمان شدند و حرمت عاشورا را شکستند و دشمنان قسم خورده نظام یعنی آمریکا و اسرائیل راخوشحال کردند.

با اشاره به رافت جمهوری اسلامی در برخورد با سران فتنه، تصریح کرد: ۹دی حماسه فراموش نشدنی است که دشمنان انقلاب را مأیوس تر از گذشته کرد.

*فتنه همچنان وجود دارد

امام جمعه موقت اصفهان نیز حماسه ۹دی را خنثی کننده فتنه دشمنان دانست و گفت: این فتنه همچنان ادامه دارد و آمریکا و صهیونست ها، ولایت فقیه را نشانه گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که هدف اصلی فتنه گران اشاعه سکولاریسم، جدایی دین از سیاست و تضعیف  ولایت فقیه بود، افزود: نمایش قدرت شیعه در اربعین حسینی به خوبی پیام آزادی خواهی را به جهانیان رساند.

*اثبات نقش بی بدیل ولایت فقیه

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد محمدی، امام جمعه مبارکه نیز با بیان این که  حماسه 9 دی ملت ایران مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب و حامیان آنها بود، گفت: این حماسه بزرگ باید همیشه گرامی داشته شود.

وی در بیان دستاوردهای حماسه نهم دی ماه، گفت : یکی از این دستاوردهای آن، اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان بود، بطوری که می توان گفت که 9 دی در سایه هدایت های پیامبر گونه مقام معظم رهبری به وجود آمد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: حضور ده ها میلیونی مردم در تظاهرات 9 دی بصیرت، هوشیاری و دشمن‏شناسی ملت مسلمان ایران را به‏خوبی نشان داد.

گزارش: سید امیر حسین ابطحی

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha