سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رهبری

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه تبریز ولایت فقیه را قطب نمای جماعه اسلامیخواند و پیشنهاد داد: مولفان و نویسندگان، مدیریت روزشمار مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه را به صورت کتاب منتشر کنند.

حجت الاسلام مجتبی نظری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی، ابراز داشت: ولایت فقیه، قطب نمای جامعه است و بدون آن، قدرت جامعه اسلامی کاهش پیدا می کند.

این استاد حوزه با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری در جریان فتنه 88، تاکید کرد: جذب حداکثری و دفع حداقلی و توجه به قانون، یکی از نکات و تاکیدات و سیاست های مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه بود.

حجت الاسلام نظری با بیان این که گونه شناسی رهبر انقلاب، یکی از مدیریت های فتنه بود، اظهار داشت: ایشان تا آنجایی که لازم بود، صبر کردند حتی هر یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را فرزندان نظام دانستند، اما وقتی مخالفت ها به مخالفت با نظام تبدیل شد، موضع خود را اعلام کردند.

وی با ارائه پیشنهادی گفت: مولفان و نویسندگان می بایست روزشمار مدیریت مقام معظم رهبری در جریان فتنه را به صورت کتاب منتشر کنند.

این استاد حوزه با اشاره به نقش مردم در ایجاد حماسه 9 دی خاطرنشان کرد: مردم در ایجاد حماسه 9 دی از نخبگان و خواص جامعه پیش تر بودند، مردم بصیرت را به جریان تبدیل کردند، مطمئن باشید، این اولین و آخرین فتنه نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام نظری همچنین با اشاره به حماسه آفرینی مردم تبریز در 8 دی 88، تصریح کرد: روز هشتم دی ماه مردم تبریز در تاریخ ایران ثبت شد و مصداقی بر این فرمایش رهبری بود که آذربایجان، سر ایران است.

وی تاکید کرد: مردم برای دفاع از دین تا پای جان ایستاده اند و در مقاطع مختلف این ادعا را ثابت کرده اند، البته مسئولان نیز باید به فکر رفاه اقتصادی مردم باشند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha