سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
56

حوزه/ فرماندار رفسنجان با اشاره به کمبود روحانی در این شهرستان، گفت: روحانیون باید از قم به شهرستان ها هجرت کنند و به تبلیغ دین و ترویج آموزه های اهل بیت(ع) بپردازند و پاسخگوی شبهات و سئوالات مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، مهندس ملانوری، در نشستی با نمایندگان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در محل فرمانداری رفسنجان با بیان این که 7 حوزه علمیه با حدود 600 طلبه در این شهرستان فعال هستند، گفت: 28 هزار دانشجو، 50 هزار دانش‌آموز و 600 طلبه یک منبع ارزشمند انسانی را برای شهرستان به وجود آورده است

فرماندار رفسنجان بیان کرد: برای موفقیت در همه زمینه‌ها، منبع انسانی بسیار ارزش دارد و اگر بخواهیم موفق باشیم باید به این منبع وصل باشیم.

وی تصریح کرد: موقعیت بسیار ویژه و موفقیت‌هایی که در رفسنجان به وجود آمده است، حاصل تلاش عالمان و انسان های بزرگی است که در سال‌های گذشته در رفسنجان داشته‌ایم.

ملانوری با اشاره به اینکه در بحث اجرایی، به کار فرهنگی اعتقاد ویژه‌ای داریم گفت: در بررسی‌ها و مطالعات به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر بخواهیم در هر بخشی موفق شویم، زیربنای آن کار فرهنگی است، بنابراین اگر به فرهنگ توجهی نکنیم، هر چه هزینه کرده ایم، بی‌ثمر است.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه تأثیر بی بدیلی در افزایش سطح فرهنگ جامعه دارند، ابراز داشت: علی‌رغم این که 7 حوزه علمیه در رفسنجان داریم، ولی باز هم کمبود روحانی در شهرستان احساس می شود و بسیاری از مساجد روحانی ندارند، براین اساس حوزه‌های علمیه باید توسعه یابند.

فرماندار رفسنجان یادآور شد:: طلاب شهرستان ها خود را ملزم می‌دانند که به قم بروند و ماندگاری آن‌ها در شهرستان کم است. این مسئله خلاءهایی را در شهرستان ها ایجاد می کند.

ملانوری در پایان تاکید کرد: روحانیون باید از قم به شهرستان ها هجرت کنند و به تبلیغ دین و ترویج آموزه های اهل بیت(ع) بپردازند و پاسخگوی شبهات و سئوالات مردم باشند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha