یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موسوی جزایری - درس اخلاق

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در هیچ دوره ای دین اسلام بدین صورت مورد هجمه دشمن قرار نگرفته، گفت: روحانیون باید به وظیفه صیانت از دین و اعتقادات مردم به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عصر امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، اظهار داشت: افتخار خوزستان به داشتن روحانیونی فرهیخته و توانمند از حیث علمی بوده و شما طلاب نیز هم اکنون سرمایه های این استان هستید.

وی، با بیان این که امام جعفرصادق(ع) نخستین حوزه علمیه را تأسیس کردند، بیان داشت: علما و روحانیون به عنوان شاگردان مکتب جعفری، ادامه دهنده راه پیشوای ششم هستند.

امام جمعه اهواز، در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکُمْ وَ لَا تَکُونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکُم»، خطاب به طلاب گفت: با دقت در ترجمه این روایت متوجه می شوید که نباید تنها مردم را با زبان، بلکه با عمل و رفتار به سوی خدا دعوت کنید و این کلید راهی بزرگ برای شماست.

از افکار و عقاید مردم صیانت کنید

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر این که مسؤولیت امروز حوزه و روحانیت، بیش از هردوره و زمان دیگری سنگین است، اظهار داشت: در هیچ دوره ای دین اسلام بدین صورت مورد هجمه دشمن قرار نگرفته، بنابراین روحانیون باید  به وظیفه صیانت از افکار و عقاید مردم  به خوبی عمل کنند.

تبلیغ با زبان نرم رمز موفقیت مبلغان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تبلیغ با زبان خوش را یکی از شاخصه های تبلیغ مؤثر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اگر می خواهید جوانی را به مسجد و اقامه نماز دعوت کنید، باید با زبان خوش این کار را انجام دهید و در غیر این صورت، نه تنها او را جذب نکرده اید، بلکه از هر چه طلبه و شریعت است، بیزار می شوند.

وی خطاب به طلاب جوان یادآورشد: شما جوانانی که با ورود به جریان طلبگی قبول مسئولیت کرده اید و تا چندی دیگر لباس پیغمبر را بر تن می کنید، باید با همه جوانب آن سازگار شوید و با سربازی خالصانه ولی عصر(عج) مصداق آیه «العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ» شوید.

غفلت از مستجبات، غفلت از زی طلبگی است

 امام جمعه اهواز، رعایت زی طلبگی را یکی از اصول موفقیت طلاب دانست و اظهار داشت: طلبه ای که از مستحبات و رعایت ذی طلبگی غافل شود، هیچ فرقی با انسان عادی ندارد؛ چرا که یک انسان عادی، ادعای حوزوی بودن و … را نداشته و کسی هم از او توقع ندارد، اما طلاب و روحانیون باید نسبت به تک تک اعمال و رفتار خویش دقت نظر ویژه داشته باشند.

نافله را ترک نکنید

نماینده ولی فقیه در خوزستان، به بیان خاطره ای از آیت الله مشکینی پرداخت و گفت: آيت الله مشکینی معتقد بودند طلبه ای که نافله نمی خواند، زی طلبگی را رعایت نکرده و به جایی هم نخواهد رسید و شأن و شئون روحانیت ایجاب می کند که نافله را ترک نکنید».

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که رفتار روحانیت برای مردم حجت است، تصریح کرد: مردم به رفتار و حرکات طلاب و روحانیون از دیدگاه دین و شریعت می نگرند؛ از این رو با مراقبت از خود، منادی اسلام ناب محمدی(ص) باشیم که این کار، مهمترین وظیفه مادر برهه کنونی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha