شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقتصاد مقاومتی

اهمیت بیانات صریح مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردم تبریز با ایشان راجع به اقتصاد مقاومتی آنچنان بود که موجب گلایه ائمه جمعه کشور نسبت به کم کاری برخی مسئولان در این رابطه گردید.

اشاره؛

تاکید بر لزوم حمایت از تولید ملی و مقابله با واردات و نیز ترویج مصرف کالای داخلی از جمله مهم ترین توصیه های خطبای جمعه سراسر کشور خطاب به مردم و مسئولان بود.

اشاره به تحولات منطقه ای به خصوص در یمن، عراق و سوریه، همچنین مذاکرات هسته ای و نیز مناسبت هایی چون سالروز صدور فرمان تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، روز شهدای روحانی و نیز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) از دیگر موارد مطروحه در خطبه های نماز جمعه این هفته کشور بود.

*مدیریت جهادی ؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک نیز با تأکید بر لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، گفت: با مدیریت جهادی باید اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

وی همچنین با اشاره به این که جلوگیری از واردات بی‌رویه، بی‌اثر کردن تحریم‌ها و عدم وابستگی به نفت، بنیان و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید جمع‌بندی خود را از اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی اعلام کنند.

*با اقتصاد مقاومتی، خود را ضربه ناپذیر کنیم

آیت‌الله موسوی جزایری نیز در جمع نمازگزاران اهوازی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبری، اقتصاد ما باید مردمی شود، چرا که هرگاه که مردم در صحنه حاضر شوند، کارها به خوبی و به سرعت پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه دشمن با حربه تحریم اقتصادی، ایران را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: راه حل مسئله این است که ملت در صحنه حاضر شده و با توانمند کردن تولید و پایه‌های اقتصاد، تاثیرپذیری اقتصاد از خارج به حداقل رسانده شود.

*یادی از شهدای روحانی و شهید محلاتی

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد نیز در جمع نمازگزاران یزدی با اشاره به روز "روحانیت و دفاع مقدس" و شهادت شهید محلاتی، به ذکر خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: شهید محلاتی با شجاعتی که داشت در مبارزات قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بسیار تأثیرگذاری داشت.

*استفاده از کالای خارجی به اقتصاد ملی ضربه می زند

امام جمعه ارومیه هم استفاده از محصولات تولید داخل را عمل به اقتصاد مقاومتی برشمرد و ضمن ابراز تأسف از اینکه اقشار مختلف مردم به برند و مارک‌های خارجی گرایش دارند، گفت: چنین دیدگاهی به تولید داخلی، کار و کارگر ایرانی لطمات جدی وارد خواهد کرد و باید پیرامون تأثیر منفی آن اطلاع‌رسانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه خرید محصولات وارداتی و قاچاق به اشتغال کشور لطمه‌های جدی وارد می‌کند، اضافه کرد: باید در عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در راستای صیانت از ظرفیت‌های مختلف کشورمان در همه زمینه‌ها گام برداشت.

*مسئولان از مسایل فرهنگی غافل نشوند

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه پایتخت با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید "اگر به گروهی قدرت می‌دهیم انتظار داریم نماز را برپا کرده و معنویت را بر جامعه حاکم کنند"، اظهار داشت: این یک اصل مهم است. هیچ مسئولی نمی تواند بگوید من نسبت به حوزه فرهنگ وظیفه ندارم.

*گلایه از برخی کنسرت ها و فیلم ها

وی با تاکید بر لزوم نظارت مسئولین بر کنسرت‌ها، گفت: باید بر روی فیلم‌ها نیز نظارت شود و اگر صد در صد اسلامی بودن اجازه اکران پیدا کنند.

خطیب جمعه تهران همچنین ادامه داد: مبادا در میان هنرمندان کسانی با سابقه زشت، بد و همکاری با نظام شاهنشاهی و فتنه 88 نمایان شوند، چراکه مردم از آنان متنفرند.

*لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان در اقتصاد

امام جمعه قم نیز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دو مشکل اصلی را در حوزه اقتصاد معرفی کرده‌اند، گفت: مسئولان باید از ظرفیت بالای جوانان و به ویژه دانشجویان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تاکید کرد: دشمن اصلی ایران در حال حاضر آمریکا است و آمریکا را شیطان بزرگ نامیده‌اند و نباید هیچ گاه به وعده‌های دشمنان امید داشت.

*راه نجات اقتصاد کشور، عمل به اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه ایلام نیز تنها راه برون‌رفت مشکلات اقتصادی را تحقق بیانات رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نجات اقتصاد کشور مبتنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. نباید گذاشت سرنوشت اقتصاد مقاومتی هم مانند اصل 44 قانون اساسی به دست فراموشی سپرده شود.

*یکسال گذشت، اما... !

حجت الاسلام و المسلمین لطفی تصریح کرد: یک سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مسئولان اجرایی می‌گذرد و این درحالی است که عدم پیگیری و بی‌توجهی به منویات مقام معظم رهبری در این راستا سبب ناراحتی و گلایه ایشان از مسئولان در اجرای اقتصاد مقاومتی شد.

*عمل به رهنمودهای رهبری؛ انتظار مردم از مذاکره کنندگان

خطیب جمعه خرم‌آباد نیز با اشاره به تداوم مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده ایران اسلامی باید به مردم و رهنمودهای رهبری ایمان داشته و با قدرت و استدلال به مذاکره خود ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته‌اند تیم مذاکره‌کننده باید در این مذاکرات، عزت انقلاب اسلامی را حفظ کند و مذاکرات هسته‌ای، ایمان به مردم و رهنمودهای رهبری داشته باشند.

*نقش زینب کبری(س) در بقا و تداوم دین

حجت الاسلام و المسلمین طه‌محمدی، امام جمعه همدان هم با اشاره به میلاد حضرت زینب(س)، ابراز داشت: حضرت زینب(س) یکی از مستحفظین بزرگ دین خدا بودند و در زیر این آسمان کسی را جز ایشان سراغ نداریم که به اندازه این بانو برای بقا و دوام دین سرمایه‌گذاری کرده باشد.

* تحریم تنباکو؛ سند افتخار ملت ایران

امام جمعه گرگان نیز با اشاره به اول اسفندماه مصادف با اول جمادی الاولی، این روز را یادآور واقعه تاریخی بسیار بزرگی در تاریخ ایران دانست و گفت: تحریم تنباکو، سند افتخار ملت ایران است.

 آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: بی شک چنین رویدادهایی، جزو اسناد افتخار یک ملت به شمار می روند و باید محفوظ بمانند.

*هدف اصلی استکبار از ایجاد داعش چه بود؟

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خطیب جمعه اردبیل نیز با اشاره به این که استکبار با ظهور داعش بهار اسلام را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کرد، افزود: آمریکا و اروپا در یک گناه بزرگی که مرتکب شده‌اند گروه افراطی همچون داعش را مورد حمایت قرار داده‌اند که هر چه زمان می‌گذرد ماهیت این گروه‌ها، ماموریت و جنایات آنها برملا می‌شود.

*رهبری چهره حقیقی اسلام را به دنیا معرفی کرد

امام جمعه کرج هم با اشاره به دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی با مقام عظمای ولایت، گفت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب در این دیدار چهره واقعی‌ اسلام را تشریح فرموده و تاکید کردند که اسلام دین انصاف، عدالت، رحمت و انسان‌دوستی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی ابراز داشت: این دیدار نقش بسیار مهمی در ترسیم چهره واقعی از اسلام در میان جهانیان داشت و جوانان ساکن کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد بودند که اقلیت‌های مذهبی در ایران اسلامی در صلح، آرامش و عدالت زندگی می‌کنند.

*گلایه از کم کاری ها در سال اقتصاد مقاومتی

آیت‌الله علم‌الهدی نیز در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس با تاکید بر لزوم تداوم قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی، ابراز داشت: بی شک واردات کالای خارجی و تعطیلی کارخانه‌های داخلی در سال اقتصاد مقاومتی مشکل بزرگی است.

*وحدت ملی؛ لازمه توفیق ملت یمن

امام جمعه زاهدان نیز تاکید کرد: علما و مردم شیعه و سنی برای استحکام وحدت خود و از بین بردن ریشه‌ جریان‌های تکفیری تلاش می‌کنند.

آیت الله سلیمانی همچنین با اشاره به رخدادهای کشور یمن یادآور شد: آمریکا و اسرائیل نگران حاکمیت شیعیان در این کشور هستند و در این شرایط تنها راه مقابله با این دشمنان وحدت ملی است.

*مهارت های زندگی را به جوانان بیاموزیم

امام جمعه ساری نیز با تاکید بر این که آموزش و پرورش باید مهارت‌های زندگی را در نظام آموزشی لحاظ کند، گفت: این اقدام، عملی‌ترین و مناسب‌ترین کار است تا زندگی جوانان کمتر به طلاق منجر شود.

 آیت‌الله طبرسی همچنین با تاکید بر آموزش آیین همسرداری به دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان، افزود: متاسفانه در همه جا بحث تزلزل و جدایی خانواده است چون آموزش‌های خانواده لحاظ نشده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha